Is Tico nou beter of niet?

Gestart door dolphino, februari 08, 2007, 22:03:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dolphino

Tico had vorige week last van zijn luchtwegen. Op zijn weblog heeft hij erover geschreven van 30.01.2007 tot nu. Daar staan ook recente foto's.  Als jullie dit willen lezen, dan wordt het misschien een beetje duidelijker www.parkiettico.web-log.nl
Hij heeft van de dierenarts Doxoral Aqua Drops gekregen. Elke dag moest hij 1 a 2 druppels binnenkrijgen en dat voor 10 dagen. Dit is goed gelukt. Morgen geven we de laatste druppel.
Tico is weer erg levendig, speelt veel, kroelt met ons, is ondeugend, eet gewoon, fluit veel, schudt zijn kopje op en neer van blijdschap, doet zijn vleugels omhoog als hij ons ziet, vliegt door de kamer en de ontlasting is normaal. Kortom alles wat een parkietje hoort te doen.
Wij horen hem niet meer luidruchtig ademen. Af en toe houden we ons oor bij hem om te horen of hij nog piept. Dat is dan niet het geval. Hij fluit dan wel even hard in onze oren, omdat hij denkt dat wij hem willen horen.
Alles lijkt in orde te zijn, maar zijn staart gaat af- en toe nog een beetje op en neer als hij op zijn stok zit.

Wij weten niet meer goed of hij dit voordat hij ziek werd ook al deed. Met andere woorden, of het normaal is dat zijn staart een beetje omhoog en omlaag gaat.
Graag jullie mening hierover.

Maur@

Een luchtweginfectie bij een grasparkiet is altijd een heel moeilijk te behandelen ziekte. Een grasparkiet heeft een heel ingewikkeld luchtwegensysteem. Wij hebben twee longen, een gras "ontelbare" luchtzakken. Jouw bericht lezend is Tico weer gezond, maar hou hem in de gaten, ze kunnen je ongelooflijk in de maling nemen. Dat "staart" ademen doen bijna alle grasjes als je goed kijkt. Ze bewegen bijna allemaal wel hun staart als ze ademen. Heel rustig op en neer. Je moet echter bedacht zijn als de staart pompend op en neer gaat.

Dus af en toe op en neer gaande staart is niet echt verontrustend. Maar nogmaals, hou hem in de gaten.

dolphino

Citaat van: Maur@ op februari 08, 2007, 23:37:44
Een luchtweginfectie bij een grasparkiet is altijd een heel moeilijk te behandelen ziekte. Een grasparkiet heeft een heel ingewikkeld luchtwegensysteem. Wij hebben twee longen, een gras "ontelbare" luchtzakken. Jouw bericht lezend is Tico weer gezond, maar hou hem in de gaten, ze kunnen je ongelooflijk in de maling nemen. Dat "staart" ademen doen bijna alle grasjes als je goed kijkt. Ze bewegen bijna allemaal wel hun staart als ze ademen. Heel rustig op en neer. Je moet echter bedacht zijn als de staart pompend op en neer gaat.

Dus af en toe op en neer gaande staart is niet echt verontrustend. Maar nogmaals, hou hem in de gaten.

Hoi,

Dank voor je reactie.
Ik heb een kort filmpje, staat helaas wel op zijn zijkant. Daarop is de staart...en de rest te zien.

Als je daar nog wilt kijken, misschien??
http://smg.photobucket.com/albums/v621/dolphino/?action=view&current=RMOV0030.flv?t=1171034694

Het was een filmpje van 51 seconden, maar het is ingekort tot 10 seconden door photobucket. Als iemand nog tips heeft van sites waar ik het filmpje gratis kan plaatsen, hoor ik dat graag. Dan kan ik misschien het langere filmpje plaatsen en is het misschien ook iets duidelijker te zien.
Of weet iemand hoe ik een filmpje zelf kleiner kan maken, zodat het wel geheel upgeload kan worden?

Groetjes, en bedankt alvast.