Bodem

Gestart door tinkerbell, juli 06, 2005, 10:45:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tinkerbell

hey parkietenfreaks,

ik heb zonet een parkietje gekocht genaamd: Tinkerbell.
de kooi heb ik gisteren gehaalt... alleen zat er al een lattenbodem in... hetzelfde materiaal als de kooi...

daaronder heb ik schelpenzand... maar ze kan er niet bij.. en ze kan niet goed op de lattenbodem lopen...

hoort dat ding er nou uit of erin?

wie heeft dat allemaal nog meer?

groetjes, marlieke :)

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Wat ontzettend leuk dat je een parkietje hebt! En wat een mooie naam voor je nieuwe vriendje  ;)

Het klopt dat er kooien bestaan met een rooster boven de ondergrond. Sommigen vinden dit hygiƫnischer. Het is inderdaad jammer dat je parkietje nu niet op de grond kan scharrelen, want dit doen parkieten erg graag.
Misschien is er een mogelijkheid om het rooster eruit te halen? Als dit er los in ligt, is het makkelijk. Zit hij vast, kun je kijken wat de mogelijkheden zijn. Want er moeten natuurlijk geen scherpe punten aan komen.
Als dit allemaal niet lukt, kun je misschien een stuk hard karton op maak knippen en dit op het rooster leggen. Hierop kun je eventueel nog papier leggen en dan schelpenzand. Het stuk karton blijft dan netjes en kun je weer gebruiken (door het papier). Als er schelpenzand doorheen valt, is dit geen probleem, omdat je eronder nog een bak hebt.
Je parkietje kan dan lekker scharrelen en van het schelpenzand knabbelen.

Het is ook verstandig om extra bakjes met grit en maagkiezel in de kooi te plaatsen. Een parkiet heeft dit nodig en kan hier dan zoveel van eten als hij nodig heeft.

Heel veel plezier met je nieuwe vriendje en laat je even weten hoe het afgelopen is?  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Safrena

Hey marlieke

welkom op het forum


Inderdaad ik sluit me helemaal aan bij Anita & Marisa

Als je die rooster eruit kan halen is dat leuker voor je parkietje  ;)
Parkietjes lopen graag af en toe op de bodem van de kooi. :P


veel succes met je nieuwe vriendje

vele groetjes

tinkerbell

heeey allemaal,

dank je wel!!
ik heb hem er al uitgehaalt en ik merk dat ze het heel fijn vind. alleen ik heb haar nu net een dag... en ze is 2 maand oud... ik vraag me af of ik haar nog tam kan krijgen> weten jullie dat?

groetjes marlieke

Jorijn

Citeerheeey allemaal,

dank je wel!!
ik heb hem er al uitgehaalt en ik merk dat ze het heel fijn vind. alleen ik heb haar nu net een dag... en ze is 2 maand oud... ik vraag me af of ik haar nog tam kan krijgen> weten jullie dat?

groetjes marlieke
[snapback]6807[/snapback]

Hoihoi kijk even hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1078
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com