Ik Heb Ook Een Parkietje

Gestart door Ozzie, juli 05, 2005, 21:58:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ozzie

Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook een parkietje: Pipo. Ik heb 'm zo genoemd omdat 'ie in de dierenwinkel op de staarten van de andere vogels trapte, net een clown met die onhandig grote schoenen. Verder is 'ie erg grappig en ook nog erg jong. Hij heeft nog geen tekeningen op zijn koppie en vleugels. Wel een erg mooie kleur: lichtgeel met een 'zachte' kleur groen.

Ik probeer 'm natuurlijk tam te krijgen, maar van mijn hand en van trosgierst moet Pipo nog niks weten. Hij fladdert niet meer panisch rond, maar zijn aandacht gaat meer uit naar de wilde parkieten die bij mij in de buurt vliegen. Lastig, maar ik heb geduld...

Zijn etensbakkie heeft ie inmiddels ontdekt, maar zijn drinkfonteintje nog niet. Dus ik hang zijn badje er maar aan, want daar drinkt 'ie wel uit. Uiteraard hoop ik dat het waterfonteintje wel gebruikt gaat worden, maar drinken parkieten daar wel uit? (Aangezien het toch een klein voorwerp is in vergelijk tot een voerbak waar je vroeg of laat vanzelf voor staat)

Ik heb nog geen foto's, maar die komen nog wel.

Parkieten-Freak

#1
Welkom op het forum Ozzie, wat leuk dat je ook een parkietje hebt!
Hij zal zeker uit zijn drinkfonteintje gaan drinken maar het duurt even voor hij alles ontdekt heeft in de kooi.
Fijn dat hij zijn etensbakje al gevonden heeft, dat is heel belangrijk!

Nog even een tip: ik zou wel het water uit het badje doen 's-avonds, om te voorkomen dat de jonge vogel er in gaat slapen....dat komt nog wel eens voor namelijk.  ;)