Bertus is ziek...

Gestart door Tanja, februari 05, 2007, 18:55:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Kom net bij de de DA vandaan. Vanmorgen voor ik naar mijn werk ging heb ik eigenlijk niets aan Bert gemerkt. Ik had nog een stukje komkommer in zijn kooi gehangen, en daar begon hij gelijk driftig aan te knabbelen. Maar toe ik vanmiddag thuis kwam zat Bertus heel de tijd zielig op zijn stokje.  :( Wilde zelfs zijn kooi niet uit, wilde niet bij mij zijn, wilde eigenlijk helemaal niets.  :o
De DA heeft even naar zijn ontlasting gekeken, maar vond die op zich niet schrikbarend dun. Ze vond wel dat'ie er wat 'magerder' uitzag. Dit ook niet schrikbarend, maar ook niet bepaald zoals een goeddoorvoede vogel eruit zou moeten zien.
Heb nu een middeltje voor zijn darmen meegekregen. Moet ik een week lang met een spuitje, 2x per dag wat druppels inspuiten.
Ik hoop dat het goed met hem gaat komen!
Hij zit er nu zo-ho zielig bij..... :(  (en ik ook eigenlijk...)

Trippy

Ah... wat vervelend! :'(
Het komt vast allemaal wel goed...daar vertrouw ik op want je was er snel bij  ;)  :)

Groetjes

karin v h

Hallo Tanja,
Wat triest dat Bertus ziek is.  :(
Het is vaak ook heel moeilijk om te zien wat een parkietje mankeert. Geef je hem ook tijdelijk wat roosevicee in het water, wat extra vitamine kan nu even geen kwaad.

Ik neem aan dat je die druppeltjes in zijn bekje moet spuiten?

Ik zou hem tevens ook wat extra warmte geven. Heb je een rode lamp? Je moet een doek half over de kooi hangen. De temperatuur in de kamer is dit moment waarschijnlijk niet hoog genoeg omdat hij ziek is. Dus je zult hem extra warmte moeten geven. Of de thermostaat omhoog zetten.
Sterkte.
Groetjes karin

ibi

ach wat jammer.
wens je veel sterkte.
trouwens de video van bertus is heel leuk.    ;)


groetjes

Tanja

Dank voor de steun...

hoera... Bertus gaf zojuist een tik tegen zijn belletje, en daalde daarna af naar zijn bakje om (een heel klein beetje) te eten...
Ik stik de moord in huis... De verwarming loeit voluit....


Scotty - Keecko

Beterschap voor Bertus, Tanja

Fijn dat hij al een tik tegen zijn belletje heeft gegeven :)
Ik hoop dat hij weer snel 'de oude' is.

Groetjes, Ilse

karin v h

Hallo Tanja,
Nou ja, Bertus doet het goed met de warmte. Je kunt toch ook een badlaken half over de kooi heen hangen dat houdt de warmte ook vast dan zet je nu de thermostaat weer op 20 of 21 graden.
Laten we hopen dat hij morgen nog meer tegen het belletje slaat.
Groetjes karin

Tanja

't Gaat helemaal goedkomen... Zojuist zat Bert heerlijk te kakelen in zijn speeltuintje, met zijn spiegeltje / belletje in zijn pootje....  ;D

Ben weer helemaal blij! Nu alleen nog een week lang 2 keer per dag worstelen om de medicijnen in zijn bekje te schieten...  Bertus hapt naar alles, maar toch écht niet naar het spuitje.... GRRRR  >:(

Idske

Wat goed zeg dat hij weer opgeknapt lijkt!

Ennehh doorzetten he met het spuitje? ;D
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

kekavo

Ik lees je topic nu pas. Wat rot dat hij ziek is.

Maar wel goed dat het weer beter gaat met hem! Fijn dat hij weer wat leveniger is, dat is een goed teken ;D
En succes nog verder ermee, want mediuijnen geven is altijd moeilijk.

roha

Fijn dat het de goede kant op gaat. Sterkte ermee!

Trippy

En.... hoe gaat het nu met Bertus!?
Is hij al helemaal genezen

Tanja

ik geloof dat het helemaal goed gaat met Bert. ;D  Alleen zie ik, uit angst, zelf nog wat spoken... ???
Ondertussen heeft Bertus, helaas, het principe van het spuitje door... Bekje blijft volledig dicht, hoe lang ik hem ook vasthou...  :(

dolphino

Citaat van: Tanja op februari 11, 2007, 11:03:27
ik geloof dat het helemaal goed gaat met Bert. ;D  Alleen zie ik, uit angst, zelf nog wat spoken... ???
Ondertussen heeft Bertus, helaas, het principe van het spuitje door... Bekje blijft volledig dicht, hoe lang ik hem ook vasthou...  :(

Misschien heb je hier wat aan (deze reactie heb ik net bij Toeter gegeven):
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=12018.msg56171#msg56171

Groetjes, Dolphino

Mars

Ja, lastig he? Antibiotica...

Bij Jim werkte het door hem uit te dagen en op 1 van onze vingers te laten bijten. Als dat lukte, vinger/nagel tussen snaveltje en dan het spuitje ertussen.

Misschien is er iemand die je kan helpen, met twee gaat het een stuk gemakkelijker dan alleen.

In ieder geval is het erg vervelend, zowel voor parkiet als voor baasje.

Sterkte ermee!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Tanja

Gelukkig is de week voorbij. Heel de week, 2x per dag met Bert geworsteld. Vanmorgen moest Bertus zijn laatste restje naar binnen krijgen. Ik heb het wel geprobeerd, maar het lukte echt niet.
Ik ben al blij op het moment dat ik hem beet heb. Zo tam als ie is, aanraken wil hij dus écht niet.
Ik heb hem een week lang moeten 'opjagen' in zijn kooi om hem te pakken te krijgen, maar nu lukte dat ook niet meer.
Helaas, ik woon hier alleen, dus er was voor mij geen hulp... Ik heb het er maar bij gelaten. Zo'n laatste druppel zal niet overdreven veel uitmaken.

Maar hij is geloof ik alweer bijna de oude. (gelukkig)

Het topic mag wat mij betreft dicht. Dank voor al jullie medeleven!

Groetjes Tanja

Mars

Fijn dat het goed met hem gaat!
;D

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..