Belangrijke tip voor iedereen die een paspoort EN een ID kaart heeft...

Gestart door Caradow, februari 05, 2007, 14:57:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Ik heb zelf altijd een ID kaart gehad tot ik 5 jaar geleden ene paspoort nodig had voor mijn honeymoon naar Canada..

ik vroeg toen nog, moet ik mijn ID kaart inleveren, aangezien ik straks een paspoort heb. Nee was het antwoord, want de ID kaart is nog geldig en die verloopt vanzelf.
Nadat mijn ID kaart verlopen was heb ik de schaar erin gezet en hem weggegooid... Zoals ik met al mijn passen doe als ze niet meer geldig zijn, bankpassen, creditcards, ANWBpasjes enz.

Mijn ID kaart is ergens in 2005 verlopen en vandaag ging ik een nieuw paspoort halen omdat deze verloopt deze maand. Sta ik aan de balie vraagt de medewerkster om mijn ID kaart. Ik zeg die was in 2005 verlopen en is vernietigd. Dat heb ik zelf gedaan, want toen ik mijn paspoort kreeg hoefde ik die niet in te leveren.

FOUTTTTTTT

Ik had mijn ID kaart, verlopen en wel in moeten leveren op het gemeentehuis. NIET zelf mogen vernietigen. Dus ik kon eerst naar het politieburo, aangifte doen van mijzelf ;) en met het proces verbaal terug naar het gemeentehuis. EN daar bovenop nog 20Euro extra betalen omdat de ID kaart weg is.....

Ik heb gelijk een klacht gedeponeerd, dat ze dit wel eens duidelijker mogen vermelden en mogen benadrukken wanneer je een paspoort haalt en je ID kaart ook nog geldig is. De reactie daarop is dat ze niet alles kunnen vertellen...
En ik VROEG het nog, toen ik mijn paspoort 5 jaar geleden kreeg, moet ik mijn ID kaart inleveren... Nee, die verloopt vanzelf... Kleine moeite om erbij te vermelden dat ik hem dan wel nadien had moeten inleveren....

De agent op het politieburo vertelde dat dit zeer regelmatig voorkomt...

Laat het jullie NIET overkomen.. jullie zijn nu gewaarschuwd!

Ingrid

Dit is mij wel bekend, maar ik ben dan ook een uitzoek-miep. Een ID kaart blijft, net als een paspoort, namelijk eigendom van de Staat ;).

Eigenlijk hoort dit niet op een parkietenforum thuis.....maar ik begrijp je gedachte Caradow: zoveel mogelijk mensen bereiken en hiervoor behoeden ;).

roha

Precies wat Ingrid zegt Staatseigendom en dat mag je nooit zelf vernietigen!

Wel vervelend voor je dat je dat niet wist en ook fijn dat je anderen hier op attendeert, er zijn vast wel meer mensen onder ons die dit niet wisten.

Caradow

Ja, achteraf had ik het kunnen weten, maar helaas...

Maar ik weet ook dat ik inderdaad niet de enige ben, dat vertelde die agent mij al en heb ik inmiddels ook al meerdere kerne via PB vernomen (heb dit op 2 fora gepost). De meesten hebben hem alleen dan nog wel gewoon thuis liggen en ik ben niet zo bewaarderig ;)

Scotty - Keecko

#4
Ik heb geen paspoort, wel een ID...

Maar dit wist ook ik niet ???

Wat vervelend dat je ook nog een proces verbaal moest halen en ook nog eens extra geld moest betalen... Ze kunnen in het vervolg wel wat duidelijker zijn, ja. Ik moest ook eens naar de gemeente voor iets, maar ze leggen iets uit alsof het heel makkelijk is en dat je dat wel moet weten... (ten minste, bij ons is dat zo ;))

Ingrid

"Iedere Nederland wordt geacht de wet te kennen". Ik weet het, het is een dooddoener, maar zo ziet de overheid het wel. Daar kunnen ze zich achter "verschuilen" en hoeven ze dit soort dingen niet uit te leggen. Al zou het wel netjes zijn als ze dat wel deden.