Fladderen als er wordt gefloten!

Gestart door *Z*, februari 04, 2007, 23:21:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Z*

Hallo allemaal,,

Ik ben ergens naar nieuwsgierig. Simarik zit vaak op onze vinger, als we met onze mond op zijn snaveltje zitten en dan fluiten begint hij te fladderen met zijn vleugels. Zou dit komen omdat het kietelt als er zo dicht bij hem wordt gefloten.. Heeft iemand anders dit ook?

Groetjes Zeynep

Mars

Hallo Zeynep,
Het kan opwinding zijn, doordat je parkietje het fluiten leuk vindt,
maar het kan ook zijn dat ze het blazen (want er komt ook altijd wat lucht mee) vervelend vindt en daarom dreigt met fladderen (maar niet loslaat).
Maar ik denk dat hij dan wel weg zou vliegen.

Misschien dat je aan zijn gedrag daarna af kunt leiden of hij het leuk heeft gevonden of liever weg gaat?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

*Z*

Hahah jaah volgens mij vind hij het niet zo erg hij vliegt niet weg  :D echt een raar gezicht ( heb vandaag eens zitten observeren )

karin v h

Hallo Zeynep,
Ik denk ook dat hij het wel leuk vindt dat gefluit of gekriebel :-X
Als je voor de kooi zit te fluiten komt hij dan richting de tralies naar je toe?
Ik snap alleen niet dat het je lukt om te fluiten vlak bij een parkietje - ik was allang in de lach geschoten.
Sorry, ik kan ook niet fluiten..... ;)
Groetjes karin

*Z*

#4
Hhah het leuke is om de ontwkkeling van een parkiet te zien.. toe ik hem voor het eerst zag was het maar een zielig parkietje dat 2x was verhuisd en dan erg bang was van alles om hem heen.. Maar nuuu is het gewooon een mostertje geworden dat me niet meer met rust laat hahah,, ik zou zijn kunstjes wel aan jullie willen late zien  :-*

Let er op dat dit niet op chatten gaat lijken. Voor chatten kun je terecht in de chatroom ;). Gr. Ingrid