Speelgoed

Gestart door Tuur, juli 05, 2005, 17:48:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuur

Hoi


Ik wou graag vragen welke takken of speeltjes ik in mijn parkiet zijn kooi kan zetten en wat de meeste parkieten leuk vinden om mee te spelen.
:rolleyes:

groeten Tuur en pietje (mijn parkiet)

Robin

hey

een spiegeltje wordt veel gewaardeerd een nep parkietje is ook handig

grtz

Danielle

Mijn parkietje is gek op d'r schommeltje en alles wat geluid maakt zoals belletjes vindt ze ook geweldig.

Ingrid

Hoi Tuur,

Als je handig bent zou je van fruittakken en sisaltouw iets in elkaar kunnen zetten. Ik heb een schommeltje en een touwladder op die manier gemaakt en Blizzard en Luna beleven er nog steeds heel veel plezier aan. Traliebelletjes onder elkaar hangend aan een touwtje vinden ze hier het einde.
En een trapje mag ook niet ontbreken denk ik, want parkietjes mogen nu eenmaal graag klimmen.
Bindt wat sisaltouwtjes aan elkaar dan kunnen ze lekker knagen en slopen, dat is tevens een favoriete bezigheid  ;) .

Gr. Ingrid

Sonja

Hoi Tuur,

Hier zijn tralieballetjes, speelgoedwagentjes, belletjes en schommeltjes favoriet. :P

Je kunt, voor buiten de kooi, ook zelf een parkietenboom in elkaar knutselen.
Voorbeelden kun je hier vinden:

http://www.parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php

Voor alternatief speelgoed zou je hier eens kunnen kijken:

http://www.parkietenfreak.nl/a-speelgoed.php

Veel plezier met je parkietje! ;)

Groetjes, Sonja.

Carla

Wilgetakken vinden ze ook meestal het einde.Als je een wilgeboom hebt kan je verse takken gebruiken (zorg er wel voor dat deze niet bespoten zijn ) Heb je geen verse voorhanden dan kan je deze gemakkelijk vinden in de dierenhandel. Er zijn ook parkietjes die graag met wc rolletjes spelen of met rijgparels aan een touwtje. Zelf eens kijken wat je parkietje het liefst mee speelt. ;)

Tuur

Hallo allemaal heel erg bedankt  :D  

ik ben naar de dierenwinkel geweest en ik heb een soort schommeltje gekocht en hij zit er als hij niet aan het eten is bijna altijd op. :D
En ik ga nu ook een parkietenboom maken voor buiten het hok (hoewel hij nog niet uit het hok is geweest daarvoor is hij nog iets te kort bij ons ;)  )
ik zet soms ook wat muziek op dan fluit hij er op los :rolleyes:

nog een vraag die mischien niet onder het kopje speelgoed valt maar ik wou het toch graag effe weten: hoe lang moet de parkiet ongeveer al bij ons zijn voordat hij zijn hokje uit mag en vrij in de huiskamer rond kan vliegen (hij is nu 3/4 dagen bij ons en ik ben nu bezig met het op mijn vinger laten zitten van pietje door middel van trosgier)

Groetjes Tuur en Pietje parkiet

Carla

Je zorgt er best voor dat je parkietje handtam is. Voor je hem laat uitvliegen. Dan heb je het minst problemen als hij terug in z'n kooitje moet. Het mag niet de bedoeling zijn dat je als een gek achter je parkiet aanmoet als hij z'n woonst niet meer in wil.
Daarom is het handig als hij vrijwillig op je vinger komt zitten.
;)

Tuur

Hallo


srry hoor maar ik wou nog 1 vraag stellen  ;)

en dat is of ik bij die wilgetak de bladeren er aan mag laten zitten?



Groetjes Tuur en Pietje parkiet

Carla

Ik doe die bladeren eraf. Ik weet eigenlijk niet of je ze eraan mag laten zitten. Ik vind dat die bladeren toch tamelijk snel gaan verdorren. Dus haal ik ze er maar op voorhand af. Met je vraag of je die bladeren eraan mag laten klop je beter eens aan bij een van de beheerders of één van de expert. zij kunnen je zeker hierop een passend antwoord geven.

Tuur

Oke bedankt
voor het snelle reageren
en ik ga het eens proberen ik zeg wel hoe het na
afloop voor een effect op pietje heeft.

nogmaals bedankt

Groete Tuur en Pietje

Dunja



dit is ons speeltuintje dat spijtig genoeg nog ontdekt moet worden door onze pepe en loekie, ik hoop dat ze het leuk gaan vinden want anders heb ik er alle moeite ingestoken voor niks maar dat zal wel niet eh. Er ligt trosgierst :)

Laten jullie me eens weten wat je ervan vind? en eventueel tips om ze naar daar te lokken

Toedels

Carla

Je hebt een prachige speeltuin gemaakt :thumbsupsmileyanim: .
Je kan je parkieten mss lokken met hun favoriete speelgoedje het de kooi. Wij lokken ons valkje met een parelketting waar hij heel graag mee speelt.

Veel succes ;)

Parkieten-Freak

Prachtige speeltuin Dunja!
Ik weet zeker dat je parkietjes het wel zullen ontdekken!


Dunja

#14
Ok mensen, ik zal dat proberen van ze zo te lokken en hopelijk vinden ze het fijn. Waar zou ik dat het beste zetten, moet dit op een bepaalde hoogte komen of speelt dit helemaal geen rol?
Alvast bedankt voor de fijne reacties.

toedels  :D


Mijn speeltuintje is ontdekt om 19.00 uur ongeveer :D Tof tof tof!!!

Tanja

Hoi Dunja,

Ik heb ook een speeltuintje, en het duurde bij mij ook wel even voor dat Bertus er ook de lol van inzag.
Wat bij mij werkte was dat ik het tuintje vrij zette, zodat hij aan vrijwel alle kanten vrij zicht had. En gewoon af en toe als hij op je hand zit rustig er naar toe gaan met je hand. Parkieten zijn nieuwsgierig, dus ze zullen er snel genoeg meer van willen weten.

ik vind de speeltuin in ieder geval erg leuk!

Groeten Tanja

Sonja

Hoi Dunja,

Je hebt je parkieten verwend, met deze hartstikke mooie speeltuin, als ik een parkiet was, wist ik het wel..... :P
Leuk, dat ze het nu dan ontdekt hebben! :D  Ze zullen er straks steeds vaker op gaan zitten, denk ik.
Ik heb de speeltuin voor onze parkietjes op de plaats gezet, waar ze van tevoren altijd het liefste zaten, en dat ging perfect. Ze gingen er eigenlijk bijna meteen naartoe. ;)

Veel plezier met Pepe en Loekie!

Groetjes, Sonja.