Zipper en Fender op hun nieuwe stekkie :)

Gestart door Chicowen, februari 04, 2007, 13:09:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Wij zullen ons eerst even voorstellen. Wij zijn Fender en Zipper, sommige van jullie zullen ons wel kennen.
Wij zijn twee prachtige mannetjes en wij woonden tot voor kort bij Katia. Omdat wij bij Katia helaas niet meer rond konden vliegen, moesten wij naar een nieuw huisje.
Nou gisteren, zaterdag, was het zover hoor! Wij werden opgehaald. We werden eerst in een klein kooitje gestopt door Katia, we kregen natuurlijk nog wel even dikke knuffels en kussen, want zonder willen wij niet weg!!

Hierna gingen we met als onze spullen in de auto. Het was best een hele trip, we hebben gehoord dat het helemaal vanuit Gent naar Amstelveen was! Het duurde wel een hele tijd, maar we vonden het eigenlijk wel gezellig. Ik, Fender, zat gewoon lekker de hele tijd te spelen met het spiegeltje wat ook in het kleine kooitje hing. Zipper vond het wel een beetje eng, maar gelukkig kon ik, als stoere man, Zipper een beetje helpen. Het was af en toe wel hobbelen hoor, dan probeerden we onze veertjes te doen en onze pootjes, maar zodra we op 1 pootje gingen staan vielen we bijna weer om door de hobbels.

Na deze hele lange rit kwamen wij aan bij ons nieuwe thuis. Gelukkig wel met onze eigen kooi, dat was wel fijn hoor, die kenden we namelijk, dus daarom gingen we er ook gelijk in vanuit het reiskooitje.
We kwamen erachter dat wij niet de enige twee parkietjes zijn hier thuis! Er zitten hier ook nog 2 prachtige dames, dus ja, we moesten gelijk maar even onze veertjes mooi maken voor onze eerste ontmoeting, ow we waren zo zenuwachtig, zulke prachtige meiden, ja daar wordt je vanzelf wel zenuwachtig van.

We hadden niet zo heel veel tijd, want onze nieuwe huisgenoten moesten 's avonds ook weer weg. Wel hebben we even kennis gemaakt met Chico en Pucky, de prachtige dames. Deze kwamen zodra ze uit de kooi mochten vrij snel bij ons op de kooi. Nou dat vonden we leuk! Ik, Fender, begon helemaal te babbelen, want ja, zo'n stoere man als ik moet ook wel een beetje zijn woordje klaar hebben. Nou dat had ik hoor! En de meiden vonden het geweldig! En gekletst dat we hebben!

Ook kwam er op een gegeven moment een enge hand naar binnen. Deze had wel iets lekkers vast, dus het was wel even twijfelen wat we gingen doen. Fender vond het een beetje eng, maar Zipper heeft uiteindelijk toch maar een hapje genomen.
's Avonds moesten onze nieuwe huisgenoten weg, dus ja, toen hebben we natuurlijk allerlei kattekwaad uitgehaald, maar dat vertellen we lekker niet hoor!

Inmiddels zitten we er alweer bijna een dag en hebben we het helemaal naar ons zin! Ook Fender heeft het nu aangedurfd om het lekkere trosgierst uit die enge hand te eten. Zelfs toen de hand iets verder weg ging probeerde Fender het nog, maar vond het uiteindelijk toch wel een beetje te eng om er ook echt op te gaan zitten.

Ook zijn Chico en Pucky vandaag nog een paar keer langs geweest, als het aan die meiden zou liggen, zaten ze de hele dag op onze kooi, maar dat vinden wij een beetje te druk, dus gelukkig mogen Chico en Pucky niet de hele dag uit de kooi.
We vinden het hier wel heel gezellig hoor en we kletsen daarom ook heerlijk veel! Ik geloof dat we nog bijna niet stil geweest zijn vandaag, maar we vinden het ook zo leuk om gezellig te kletsen!

Nu gaan we ons maar weer even snel poetsen, want we moeten er natuurlijk wel een beetje leuk uitzien voor de meiden.
Ow heerlijk zeg, we gaan lekker sjansen!  :-X
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Super Marjolein! Ik weet zeker dat Fender en Zipper een hele leuke tijd gaan krijgen bij jullie :)

Katia had geen beter baasje uit kunnen zoeken!

Safrena

Hey Marjolein

Fender en zipper hebben een super goede en liefdevolle thuis bij je gevonden ;D
En zoals te lezen valt, komt dit allemaal helemaal in orde samen met de dames ;D

Veel plezier met je ventjes en je dametjes ;D

Vele groetjes

Ingrid

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij bovenstaande reacties! Het gaat helemaal goed komen met Zipper en Fender  ;D. Geniet van je gezellige beestenboel  :D.

Scotty - Keecko

Heej Marjolein!

Wat geweldig dat je Zipper en Fender zo'n goed thuis geeft ;D
Heel veel plezier met de heren en de dames ;)
Erg gezellig daar bij jullie! :D

Groetjes, Ilse


Parkieten-Freak

Geweldig Chicowen! Wat fijn dat Zipper en Fender weer een nieuw tehuis hebben!  ;D
Dat wordt lekker vliegen jongens! :)


Annika

wat heb je het verhaal ontzettend leuk geschreven! Echt hartstikke leuk, twee vriendjes erbij. Veel plezier gewenst allemaal!!!

Groetjes Annika

Mars

Wat leuk... twee vriendjes erbij, hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Veel plezier, de ventjes zullen zich vast wel vermaken bij de dames ;)

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Hej,

Daar zijn we weer hoor. We hebben toch zo'n avontuurbeleefd!!! Omdat we zo druk waren en ons nieuwe baasje dacht dat dit kwam doordat we een klein beetje gefrustreerd waren omdat we niet kunnen vliegen, mochten wij ook even door de kamer vliegen om even lekker de vleugels te strekken.

Het deurtje stond al een hele tijd open, maar zo stoer als we zijn, we durfden er niet uit hoor! Alleen toen kwam er trosgierstop de deur te liggen, nou toen kon ik, Fender, het niet weerstaan hoor, toen ben ik toch maar even gaan eten, maar daarna ook snel weer naar binnen hoor! Gelukkig kwamen toen die mooie dames ook uit hun kooi en die kwamen bij ons even langs. Chico, de prachtige gele dame, kwam zelfs gezellig in onze kooi zitten! Hierna besloot Zipper toch maar even buiten de kooi te gaan kijken. En ja hoor, daar ging Zipper voor een eerste vlucht door de kamer. Het was goed te merken hoor, dat Zipper al even niet gevlogen had, want dat ging behoorlijk schokkerig. Maar na enige tijd had Zipper het door hoor! En hij vond het prachtig! Op allerlei plekken geland, op de kooi, op de kurken muur (lees: lelijke kurken muur) en op de touwringen.

Na een hele tijd vond ik, Fender, het ook tijd om maar even te gaan vliegen. Nou dat ging niet zo heel goed hoor. Omdat ik zo'n tijd niet gevlogen heb, heb ik echt een conditie van niks, dat gaat problemen leveren bij het versieren van de dames, dus daar moeten we toch maar wat aan doen. Ik landde ook op allerlei plekken, alleen erg ongecontroleerd. Meerdere keren op een kast met spullen en ook een aantal keer op de grond. Gelukkig was dan onze nieuwe huisgenoot in de buurt die me dan hielp, ja toen kon ik natuurlijk niet anders dan op haar hand te gaan zitten, want zelf was ik te moe. Maar ik hoorde mijn huisgenoot zeggen dat Chico in het begin ook best veel moeite had, maar die vliegt nu goed hoor!! Dus ik ga hard trainen om indruk te maken op de dames.
Ook zijn we op de lamp druk bezig geweest met poetsen, ik heb mijn staart geloof ik wel 5x gehad! Ja die zag er niet zo mooi meer uit, dus er moest hard gepoetst worden.

En toen ging Zipper stunten hoor! Die dacht: ik neem even een kijkje in de grote kooi! Hij had geloof ik zelfs honger, want hij ging uit de etensbakjes van Chico en Pucky eten, alleen Pucky vond dit niet zo leuk, die probeerde Zipper weg te jagen, maar mijn stoere vent beet van zich af hoor! En Zipper had uiteindelijk het bakje waar ze ruzie om hadden bemachtigd!

Natuurlijk wilde ik, Fender, ook wel even een kijkje nemen, dus ben er ook maar naartoe gegaan. Pucky vond mij eerst best interressant, maar toen ik in de kooi zat, zat ze mij wel constant achterna en hadden we flinke ruzie hoor! Maar ik als stoere vent laat mij niet kennen hoor, maar toch was ik wel een beetje bang, dit liet ik natuurlijk niet merken aan de dames, want dat is niet stoer! Wel waren er veel flitsen in de kamer, maar daar hadden we niet zo'n last van. Ik hoorde onze huisgenote wel steeds zeggen dat het zulke gave foto's waren en dat ze deze in het album zal plaatsen als deze weer gebruikt wordt.

Het is nu weer ochtend en wij zijn o zo tevreden onze veertjes aan het poetsen. We gaan vandaag geloof ik hard oefenen met op de hand te zitten, want wie weet mogen we er dan wel weer uit!!
Ik ga snel weer verder met poetsen, want o die meiden zijn zo leuk!!!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.