Poepen op de meubels..?

Gestart door PasCa, februari 03, 2007, 10:05:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PasCa

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar dat kwam meer uit bij poep aan z'n kontje en zo.  :P
Maar ik wou weten voordat ik een parkiet aanschaf of ze veel poepen en plassen op meubels enz.

Heel erg bedankt Groetjes Pascaline  8)

esther

Hoi,
Ja zo hier en daar kan er wel eens een poepje vallen als ze losvliegen, dat hou je niet tegen want parkietjes zijn niet zindelijk!.
Wel kan je het een beetje beperken door de parkiet een eigen plekje te geven waar hij lekker kan zitten bv een speelboom of speeltuintje ofzo.
Poepjes zijn trouwens heel makkelijk te verwijderen met een stukje keukenpapier, dus als je dat steeds gelijk even doet is dat geen probleem!

Groetjes Esther

PasCa

Oke bedankt. ;D
Ik wist wel dat het een beetje zou zijn maar knaagdieren die poepen en plassen onze hele bank altijd onder dus daarom vroeg ik het.. :-X

Safrena

Hey PasCa

Hihi neen hoor, het is helemaal niet zoals bij knaagdieren en honden enz..

Hier vliegen ze ook de hele dag vrij en 's avonds als ze gaan slapen worden de poepjes heel gemakkelijk verwijderd
Je zal ook meest poepjes zien waar ze het liefst zitten

Vele groetjes

PasCa

oke want als ze net zo poepen als onze knaagdieren wordt iedereen hier in huis niet al te blij.. :-X

kekavo

Gelukkig niet!
Als mijn cavia's losgelopen hebben in de keuken, kan ik gelijk dweilen.
Maar asl de parkieten gevlogen hebben, kijk ik even op de plekjes waar dze de meeste tijd doorgebracht hebben, en dan ruim ik daar de poepjes even op. En plassen doen ze niet, dus da's makkelijk. Als je de poepjes even laat liggen, een kwartiertje ofzo, dan is het hard en heb je het zo weggeruimt. En dan even een vochtig lapje erover heen, en klaar.

smartie

Gelukkig zitten Pino en Lucky van mij veel op hun eigen kooien. Dus dan vallen de poepjes naar beneden. En over de bank en een mooie gele stoel heb ik vaak hun dekentjes (die over hun kooien liggen bij nacht tegen de kou) eroverheen als ze uit hun kooi zijn. Dit omdat Pino vooral vanaf haar vroege kuikenperiode wat nattig poept (plas zit hier ook bij overigens). Echt heel anders dan Lucky of mijn vroegere andere parkieten. Maar aangezien ze dit al vanaf jongs af aan doet en geen zieke indruk maakt heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht. Toch ben ik van plan om binnenkort langs de vogelarts te gaan met haar, omdat ik dit dus eigenlijk nog nooit heb meegemaakt. Als ze een hele nacht ergens gezeten heeft in haar kooi ligt er echt een grote hoop nattige flats op de bodem. Wat me wel altijd opvalt is dat ze trouwens heel veel drinkt. Haar waterfontein zit nu goed vastgemaakt en die is altijd na een dag wel heel veel leger... soms zelfs het water beneden leeg (dan kennelijk niet goed doorgelopen, terwijl ik elke dag zorg dat het goed is doorgelopen als ik hem ophang). Ik denk dus niet dat het dringend is maar volgende week ga ik even langs de vogelarts om gerustgesteld te worden...

Maar een doek over de plekken waar ze veel zitten is dus een optie... die kan je in de wasmachine gooien. Maar bij Pino is het dus zo'n natte drap (is echt uitzonderlijk hoor) dat het door de doek heen lekt en er alsnog een kring in mijn meubelstuk (banken/stoelen zijn bij mij van stof) zit...

Mars

Normale poepjes kun je even laten drogen en dan oppakken, het zijn poepjes en plasjes in 1 stevige vorm.
Jimmy krijgt altijd een beetje dunne poepjes als hij lekker een stukje fruit heeft gegeten. Dat gebeurt meestal uit mijn hand op de bank en dan wil er wel eens wat op de bank vallen. Maar met een nat doekje wegvegen is heel gemakkelijk, zowel als het nog nat is of ingedroogd.

Het heeft ook geen chemische reactie, dat de kleur dan wat wegvreet ofzo: ik heb een ribstoffen paarse/aubergine kleurige bank en daar zie je het echt niet op. Ook op verschillende kledingstukken, echt geen probleem.

Dus maak je daar maar geen zorgen om!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

PasCa

oke bedankt.
Heel fijn dat je heir zo snel reactie krijgt..!! 8)

Tarkoman

#9
Citaat van: esther op februari 03, 2007, 10:42:23
Hoi,
Ja zo hier en daar kan er wel eens een poepje vallen als ze losvliegen, dat hou je niet tegen want parkietjes zijn niet zindelijk!.

Groetjes Esther

dat ze niet zindelijk zijn dat betwijfel ik, zoals je een parkiet kan leren praten en verschillende trucjes kan laten leren zo kan je ze ook leren zindelijk maken het kost wel heel veel moeite maar het kan zeker ... ik ben levende getuige ik heb er zelf een gehad (die wel helaas na een paar weken weg ging vliegen door de raam en nooit meer terugkwam)

ik sindskort weer een nieuwe parkiet en hoop deze ook zindelijk te maken (het zal wel moeilijker gaan omdat ik niet de enige vriend ben maar ook 3 kinderen die de gehele dag met m thuis spelen , als het lukt zal ik er zeker een bericht van achterlaten met een video)

roha

Citaat van: Tarkoman op augustus 22, 2008, 01:29:00
dat ze niet zindelijk zijn dat betwijfel ik, zoals je een parkiet kan leren praten en verschillende trucjes kan laten leren zo kan je ze ook leren zindelijk maken het kost wel heel veel moeite maar het kan zeker ... ik ben levende getuige ik heb er zelf een gehad (die wel helaas na een paar weken weg ging vliegen door de raam en nooit meer terugkwam)

ik sindskort weer een nieuwe parkiet en hoop deze ook zindelijk te maken (het zal wel moeilijker gaan omdat ik niet de enige vriend ben maar ook 3 kinderen die de gehele dag met m thuis spelen , als het lukt zal ik er zeker een bericht van achterlaten met een video)

Ik ben zelf ook getuige geweest van 2 zindelijke parkieten!! Poepen gebeurde op de kooi!!
Ik weet niet hoe zet voor elkaar kregen maar t gebeurde echt!!  ;D
Succes!!

Caradow

Dit topic gaat niet over de zindelijke parkiet maar over poepen op meubels.
Over zindelijkheid is een apart topic:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=18977.msg103770;topicseen#msg103770


Hier graag weer ontopic nu!