Piepen,bijten

Gestart door anne, juli 04, 2005, 21:48:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anne

als ik langs de kooi van mijn parkietje loop gaat hij heel erg piepen niet wat hij normaal doet maar het lijkt wel of hij bang is. ik kwam er achter dat hij het alleen dee na half 9 's avonds dus liet ik hem daarna met rust maar nu piept hij ook als ik met me hand in zijn richting ga om hem op me vinger te laten gaan en bijt dan ook. als hij piept wil hij eigenlijk gaan bijten lijkt het wel. dat dee hij eerst nooit terwijl ik niets anders doe dan anders er is niks gebeurt. maar waarom doet hij dit dan?
groetjes anne

Safrena

#1
Hey Anne

In het begin deed je parkietje die alleen 'savonds omdat ie dan moe was en wilde slapen en met rust gelaten worden wat jij dan ook deed ;)

Nu heeft je parkietje geleerd dat als ie zo piept en dan bijt dat je hem met rust laat en daarom doe je parkietje dat nu ook.

Parkietjes zijn hele slimme beestjes en kunnen heel goed linken leggen ;)

Het beste is om niet aan dit gedrag toe te geven zodat je parkietje merkt dat dit niet werkt. doe dit wel op een rustige manier

Beloon ook je parkietje als ie het goed doet

vele groetjes

Robin

hier heb ik ook een vraagje hoe bedoel je met belonen als je hand in de kooi zit hoe beloon je hij/zij dan het best

Carla

Belonen kan je op verschillende manieren hem iets aanbieden waaar hij helemaal verzot op is.
Bij bij wordt Nitro helemaal grazy als ik een bepaald geluid maak. Voor hem is dit voorlopig genoeg als beloning.