nageltjes zijn lang

Gestart door fatima, februari 01, 2007, 17:39:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fatima

hallo,

ik wilde zeggen dat ik dus 2 parkietjes heb. Bij de ene zijn de nageltjes nog goed, niet lang, niet kort,  maar bij mijn andere parkietje zijn de nageltjes volgens mij te lang, hij is best wel tam ( nog niet echt heel erg) maar oke. Maar hoe kan ik zijn nageltjes knippen? Als ik dichterbij kom om zijn nageltjes te knippen lukt dat niet. Hij is gewoon bang ervoor  en als ik dan dichterbij kom ( dus gewoon met mijn hand) dan wil hij mij bijten (dat doe hij dan ook). Ik weet dat als zijn nageltjes te lang zijn, dat hij zich kan bezeren. Ik vind het dan ook niet leuk om achter hem aan te rennen (doe ik ook niet n ook niet van plan :P) net zoals ze in de dierenwinkel deden. Een keer vind ik wel genoeg. En hij is ook vrolijk, het kwetterd met zijn vriendje en hij ziet er vrolijk uit. Maar even terug naar het onderwerp... is het heel erg en zo ja   wat moet ik doen?

ps   de zoek machine werkt niet bij mij


Scotty - Keecko

Hoi fatima,

Als de nageltjes van je parkietje te lang zijn, kun je het beste naar de vogelarts gaan (of een ervaren kweker), deze weet precies hoe hij de nageltjes moet knippen en heeft daar ervaring mee.

Je moet beslist niet zelf de nageltjes gaan knippen. Een vogeltje kan snel bewegen en voor je het weet heb je dan in het 'leven' geknipt.

Om te voorkomen dat de nageltjes te lang zijn, kun je het beste houten zitstokken of niet-giftige takken (takken van onbespoten fruitbomen) van verschillende diktes in de kooi doen. De diktes moeten zo zijn, dat ze goed houvast op de stok hebben, maar niet zo dat het hele pootje eromheen geklemd is.

Groetjes, Ilse

ibi

hey fatima.

knip liever niet de nagels zelf.
zoals ilse al zij laat eiamdn dat doen die ervaren is met dat soort dingen.
logisch dat je parkietje bang voor de schaar is.
het ding is stukken groter dan hem.
als er zo'n grote schaar bij jou komt blijf jij dan staan ??? :P
hij ziet het als een bedreiging.
en wete niet wat je met de schaar gaat doen.
meer kan ik niet zeggen


g
  r
   o
     e
       t 
         j
          e
            s                                          ibi