zieke parkiet?

Gestart door suefemme, januari 30, 2007, 18:02:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

suefemme

Ik ben 2 dagen geleden mijn lieve parkiet tommie verloren hij was pas 1,5 jaar oud.
Er was eerst niets mis met hem maar opeens lag hij op de bodem met opgezette veren en geen kracht meer in de poten.Met spoed naar de dierenarts mocht niet meer baten de volgende ochtend was hij al dood.Nou heb ik vandaag een nieuwe gekocht zodat mijn andere parkiet niet te lang alleen zit ,en die heeft een piepende ademhaling .Ik mag hem morgen terugbrengen maar wat als hij mijn parkiet al heeft besmet?Ik weet niet wat ik moet doen terugbrengen of naar de dierenarts (wat ik normaal wel zou doen) maar ik ben zo bang voor mijn overgebleven piet.

Safrena

Hey suefemme

Welkom op het forum

Persoonlijk zou ik met je nieuwe vriendje naar de vogelarts gaan.
Daar kan hij/zij goed onderzocht worden en kun je meteen ook even je overgebleven vriendje laten onderzoeken

De vogelarts kan je dan medicijnen geen en indien nodig kunnen ze allebei behandeld worden

Vele groetjes

suefemme

Het nieuwe parkietje zit nu 2,5 uur in zijn kooi en zijn ademhaling piept zachter maar als ik er bij gaat staan en zijn ademhaling gaat sneller dan hoor je het gelijk veel harder. Zijn neusje is schoon zou hij luchtmijt kunnen hebben ,hij is nog erg jong hooguit 8 weken

Safrena

Hey suefemme

Zit je nieuwe vriendje ook met zijn bekje open te ademen
Dit zou natuurlijk ook kunnen komen van angst en stress

Kijk het even aan en als het morgen nog zo is kun je even contact opnemen met de vogelarts

Luchtpijpmijt kan maar net zoals vele andere ziektes op de ademhaling
Om dat te weten kun je best je dietje laten onderzoeken alvorens zelf iets te geven

Vele groetjes

suefemme

OK Ik kijk het wel aan tot morgenmiddag.Ze heeft wel haar snaveltje dicht met ademen.Het lijkt ook niet dat ze er erg last van heeft maar het hoort natuurlijk niet (piepende ademhaling) dus dat word maar weer naar de dierenarts.In iedergeval Bedankt voor de reacties

Mars

Hoi, goed dat je naar de dierenarts gaat. Mocht er nu iets ernstigs met het parkietje zijn, dan kun je even contact opnemen met de dierenwinkel.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

suefemme

Dat doe ik dan maar bedankt voor de reacties.
Zal ik nog laten weten hoe het gaat?

Scotty - Keecko

Hoi suefemme,

Goed van je dat je naar de dierenarts gaat met je parkietje :)

Citaat van: suefemme op januari 30, 2007, 23:36:21...Zal ik nog laten weten hoe het gaat?...

Ja, we zouden het fijn vinden als je ons op de hoogte houdt :)

Groetjes, Ilse