gele stofdoek

Gestart door cee, januari 29, 2007, 14:48:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cee

Hallo allemaal!

Tijdens het stoffen van de kamer is onze Quibus altijd hartstikke bang voor de gele stofdoek. Zodra hij die ziet is er paniek. Hij is eigenlijk nergens bang voor en ik kan zelfs met de stofzuiger in zijn kooi komen als ik dat wil(als het ware dan he, zal het nooit echt doen ;)), maar zodra de gele stofdoek in zijn vizier komt....dan is er geschreeuw en gefladder. Kan het zijn dat hij de gele stofdoek aanziet voor een ander beest/vogel? Bij andere kleuren heeft hij er geen last van...raar he...

Groetjes,
Cee

Sonja

Hoi Cee,

Dat zou best kunnen. Het is een beetje verschillend per vogeltje.
Mijn Joepie bijvoorbeeld, is juist helemaal gek op de gele stofdoek.
Als ik de tafel afstof, rent hij als een gek achter die stofdoek aan, hahaha. :P

Groetjes, Sonja.

Ranni

Puk is juist doodbang voor de stofzuiger.
En bang voor stofdoek, en stoffer en blik.
Ze houdt niet zo van schoonmaken denk ik.
Maar het zou best kunnen dat hij iets met geel heeft.
Parkietje van mijn ouders is bijvoorbeeld gek van geel. Hij heeft een geel konijn dat echt zijn liefje is.
Ook als je een geel shirt aan hebt ben je niet veilig.

groetjes

kekavo

Hier hebben ze er niks van. Maar mijn vorige parkiet was doodsbang van de propellor die hier aan het plafond hangt, en van de beelden van de roofvogels die op de kast staan. De 2 rakkers die ik nu heb, zijn alleen bang als er echte roofvogels (of meeuwen, of kraaien) vlak lang het raam vliegen. Dus best kans dat ze het zien als roofvogel.

karin v h

Ik dacht dat stofdoeken in verschillende kleuren te koop waren? ;)
Kan mij best voorstellen het is best een groot geel vlak waar je mee loopt te zwaaien. Misschien moet je wat minder schoonmaken......
Of neem een swiffer - die is neutraal van kleur en neemt goed stof op.
Groetjes karin

Mars

CiteerOf neem een swiffer

Mag je wel reclame maken?   :-X

Maar even serieus: Jim is ook als de dood voor de schoonmaakdoekjes, dat haal ik wel eens een beetje over de tralies als er weer eens appel tussen heeft gezeten. Hoe ik ook probeer niet te zwaaien, hij blijft het eng vinden. En het is niet eens zo'n angstig parkietje.

Zowel gele als roze... kleur maakt niet uit.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Het is een voor zo'n klein vogeltje een groot object. En die knallende kleuren vinden ze schijnbaar niet prettig. Als ik de tralies schoonmaak met een natte doek doe ik het om mijn vinger heen en de rest in mijn hand dan schrikken ze tenminste niet zo.
Sommige dingen vinden ze nu eenmaal niet leuk. :P
Groetjes karin

cee

quibus is zelfs bang voor de doek als ik deze helemaal opgepropt heb, loop er eigenlijk nooit echt mee te zwaaien ofzo (kan ik weer van voor af aan beginnen met stoffen :)). Ik mag met andere doekjes ook gewoon zijn kooi schoonmaken aan de buiten kant, maar zodra ik met het gele doekje aan het kasje naast hem kom...paniek.

Hihi wel grappig dat ieder parkietje zo zijn angsten heeft...wie weet wat voor jeugdtrauma's ze hebben, misschien in de mijne wel eens aangevallen door een kanarie ;)

Hee nu heb ik wel een goed excuus om niet meer te stoffen :D

Groetjes,
Kalimero