bang voor nieuw voerbakje/speeltje

Gestart door smartie, januari 26, 2007, 18:49:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

smartie

Dit moet ik even kwijt. Nou breekt echt mijn klomp!

Mijn nieuwsgierige dominante nooit bange popje Pino is bang! Ik had vandaag een nieuw voederbakje/speeltje (spiegeltje met kralen) ineen gekocht voor een spotprijs. Altijd leuk om weer iets nieuws te kopen. Net schoongemaakt (altijd voor de zekerheid) en Harrisons erin. Nou, ik ging het ophangen in haar kooi en ze fladderde al alle kanten op. Natuurlijk probeerde ik rustig tegen haar te praten om haar gerust te stellen. Het is nu al een uur geleden en die gek zit nu in het klepje van d'r drinkfontein! Ach gossie! Dusse, ik kijk het nog even aan, maar dit vind ik zielig. Maar ja, nadat ze d'r oude eetbakje telkens met inhoud naar beneden kiepte wilde ik eens iets anders proberen. Toch raar als je erover nadenkt. De kooi van Lucky gaat ze ook altijd nieuwsgierig naar binnen en nu gedraagt ze zich er als koningin of het haar paleis is. Blijkt toch maar weer dat ze erg onder de indruk kunnen zijn van zo'n voor ons kleine verandering. Ben benieuwd naar het effect als ik Lucky zijn kooi helemaal onder handen zou nemen en compleet zou veranderen. Dus met 2 etensbakjes en drinkfonteintjes zodat ze er toch samen kunnen wonen. Alleen na al eerdere pogingen en het gedrag van Pino van 3 dagen geleden durf ik helemaal niet meer om hieraan te beginnen. Lucky zat namelijk op Pino d'r kooi, ze begon te eksteren en aangezien ie gewoon bleef rondbanjeren hapte ze hard in zijn poot. Lucky hoorde ik een zielig geluid maken en meteen zijn pootje intrekken. Bij nadere inspectie bleek ook dat het wel gehavend eruit zag. Soort van 'geschaafde' huid, net niet bloedend. Maar hij zit, klimt en kletst weer als geen ander. Lijkt er gelukkig niks aan over te hebben gehouden. Dit is toch gewoon een dominantie kwestie wat niet zou gebeuren als Lucky naar dominante Pino zou luisteren? Ze gaf tenslotte al aan dat ze niet wilde dat ie boven haar zou rondwandelen. Op HAAR kooi. Waarom vind ik het dan zo lastig om ze samen in 1 grote kooi te laten wonen? Bij zo goed als iedereen komt het goed, laat ik aannemen dat het bij mij dan ook moet lukken!

Eerst maar even observeren of Pino d'r nieuwe voerbak nog gaat ontdekken. Het is een klok met wijzers en dus kraaltjes eronder. En een voerbakje en zitplekje. Leek mij juist wel leuk voor d'r. Eindelijk iets wat ze niet kon slopen! Maar ja, eerste idee ervan is toch d'r voerbakje... dus moet ze wel gaan ontdekken dat haar eten daar nu inzit...