vogeltje ziek of moe/

Gestart door baasje Twister, januari 26, 2007, 07:09:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

baasje Twister

hoi, ik heb een vraag,

mijn parkiet Speedy slaapt de laaste tijd best veel. ik snap niet waarom ze dat doet. s'nachts slaapt ze best goed en word s'morgens ook gewoon weer wakker. ik snap niet hoe ik dit kan oplossen. wie wil mij helpen?


Greetzz
Baasje Twister ;) 8)

Annika

is Speedy misschien in de rui? Daar kunnen ze wat suffer van zijn. Slaapt Speedy wel met het kopje in de veertjes, op 1 pootje en niet bol? Als een parkietje bol zit is dat meestal geen goed teken, maar laten we niet op de zaken vooruit lopen. Geef eerst maar een antwoord op de vragen, dan weten we alvast wat meer.

Groetjes Annika

baasje Twister

#2
speedy zit meestal gewoon met haar ogen dicht en als ik bij haar kom, dan geeft ze niet eens antwooordd. en ze is vaak heel bol en het pootje in haar lichaampje. ze is ook nog best jong.

Annika

ingetrokken pootje is goed, maar echt bol zitten niet! Even onder de zoekfunctie hier kijken anders, dan kun je wellicht foto's vinden van echt bol zittende parkietjes die ziek waren.

Sonja

Hoi baasje van Twister,

Hier kun je zien hoe een ziek parkietje er bij zit:
http://parkietenfreak.nl/ziekten.php
en hier:
http://members.home.nl/isd/ziekten.html

Herken je jouw parkietje hierin, dan is ze zeker ziek, en kun je het beste naar de dierenarts gaan.

Groetjes, Sonja.

ibi

heey

als je parkietje vaak slaapt en bol zit denk ik at hij ziek is.

kijk maar eens op de site

groetjes

smartie

Ik denk dat je je antwoord al hebt gekregen en als je even gekeken hebt op de link heb je een goed idee wat er bedoeld wordt met 'bol zitten' en kun je dit vergelijken met je eigen parkiet.

Mijn parkietjes slapen ook iets meer als ze in de rui zijn. Ik denk omdat dit ook veel energie kost en vandaar het meer dan normaal slapen. Maar hierbij zitten ze niet bol.

Dus let op de tekenen van ziekte en ga als je het niet vertrouwd even langs de vogelarts...