hoe kun je zien wat de leeftijd van een grasparkiet is?

Gestart door miquels, januari 25, 2007, 18:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

miquels

Ik heb vandaag een wit/grijze grasparkiet in de tuin gevonden en zou graag weten hoe ik kan zien welke leeftijd hij heeft.

Scotty - Keecko

Hoi miquels,

Welkom op het forum :)

Allereerst: Goed dat je het grasparkietje hebt opgevangen :)

Het is moeilijk om te kijken wat de leeftijd van een parkiet is. Je kan wel zien of je parkietje volwassen is of nog een jonkie is.

Heeft de grasparkiet streepjes op zijn voorhoofd tot aan zijn neusdopje? Zwarte oogjes, zonder rand eromheen?

Misschien kun je een foto plaatsen, dan kunnen wij kijken of je te maken hebt met een jong parkietje of met een volwassen parkietje.

Groetjes, Ilse

Annika

wat voor kleur is de neusdop? dat kan ook al iets verklaren. Is het lila, lichtblauw met wit om de neusgaatjes, donker paars of roze dan is het een redelijk jong vogeltje onder een jaar, alhoewel het bij sommige kleurslagen wel anders is.
Heeft ie een blauwe neusdop is het een man, die zijn neusdop kleurt vanaf +/- 3 maanden.
Is het beige of bruin dan is het een popje van min. een half jaar.
De rest heeft mijn voorganger al duidelijk gemaakt.

ibi

heey,

misshcien is het duidelijker als je een foto plaats.
en op www.parkietenfreak.nl kan je ook allemaal tips vinden.   ;)

groetjes

Mars

Waar heb je hem gevonden? Ben je wel op zoek naar het baasje?
(In Leeuwarden is een wit/grijze vermist zag ik gisteren)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..


Scotty - Keecko

Het parkietje is een mannetje en al volwassen aangezien er al een witte rand om de oogjes zitten en de neusdop fel blauw gekleurd is.

Citaat van: Mars op januari 25, 2007, 20:22:55
Waar heb je hem gevonden? Ben je wel op zoek naar het baasje?
(In Leeuwarden is een wit/grijze vermist zag ik gisteren)

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Groetjes, Ilse

miquels

Is aan komen vliegen in Den Bosch-noord!(is een beetje te ver van Leeuwarden af,meen ik!) ;)

roha

Hoi,

Het is een volwassen mannetje, hoe oud precies dat is moeilijk in te schatten.
Wat heb je al gedaan om de eigenaar te vinden?

Annika

ik vind zijn neusdop er niet zo goed uitzien. Er zit een klein wondje en behalve de felblauwe kleur zie je bij vergroting ook redelijk wat wit. Dit heb ik nog nooit gezien bij een volwassen mannetje, anderen wel>?

Groetjes Annika

miquels

Een ekster zat achter m aan,dus hebben we m gauw naar binnen gehaald!
Laten we m nou even op adem komen in een geleende kooi...we hebben een paar jaar geleden al een parkiet gehad (onze japie)dus we weten van wanten!
Hoe vindt je de eigenaar?

Annika

advertenties plaatsen bij supermarkten, eventueel verdelen bij jullie in de buurt, Marktplaats, Speurders en Amivedi.

roha

en je kan bellen naar de dierenambulance bij jou in de buurt.
Ook rond vragen in de buurt en kijken of er mensen met volieres een parkietje missen.
Wel toevallig trouwens dat er in Leeuwarden precies zo 1 wordt vermist, maar het is inderdaad erg ver weg voor 1 dag.  ik zou niet weten hoe ver zo'n diertje komt. Ze vliegen wel gewoon ergens naar toe en de wind draagt ze ook een eind, maar zo'n eind denk ik toch niet.  ???

Mars

Ik zag dat er 1 vermist was, op een prikbord in de supermarkt. Sinds dinsdag of woensdag, dus die zal het al die tijd niet gehaald hebben met de sneeuw en vorst.

Maar ik dacht, ik vraag het maar even...

Hoe gaat het nu met hem? Goede ontlasting, netjes strak in zijn veertjes?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

miquels

hij begint een beetje te eten en maakt soms wat geluid.
heb niet de indruk dat hij ziek is.
hij reageert vooral als de honden aan het stoeien zijn.

ibi

#15
Citaat van: miquels op januari 26, 2007, 13:48:37
hij begint een beetje te eten en maakt soms wat geluid.
heb niet de indruk dat hij ziek is.
hij reageert vooral als de honden aan het stoeien zijn.

Doe de honden wel weg als je parkietje in de zelfde kamer zit.
Je weet maar nooit wat honden kunnen doen  ;) :P

Groetjes

Berichtje aangepast. Caps staat gelijk aan schreeuwen. Gr. Ingrid