Wat is er met mijn parkietje ???

Gestart door CRAZYPACO, januari 21, 2007, 11:45:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ibi

Citaat van: Scotty&Keecko op januari 23, 2007, 19:41:08
Hoi Crazypaco,

Wat jij benoemd met de dolfijnengeluiden en wapperen met de vleugels, is dat ze haar energie kwijt wil. 







heey ilse,

misschien kan dat wel kloppen met dat wapperen van die vleugels.maar die dolfijne geluiden is iritatie voor parkieten .
mijn parkieten doen het ook soms tegen elkaar omdat ze elkaar soms vervelend vinden.


groetjes ibi

Scotty - Keecko

Hoi ibi,

Dolfijnengeluiden zijn inderdaad ook een teken van irritatie ;)
Maar volgens mij is het zo dat als ze deze geluiden maken en hard met hun vleugels wapperen, dat ze hun energie kwijt moeten en dat dus op deze manier doen (schreeuwen en bewegen) :)

Het kwetteren zal inderdaad ook aandacht vragen zijn, maar ze moet voornamelijk gewoon haar energie kwijt ;)

Groetjes, Ilse

CRAZYPACO

#22
ok hmm dan weet ik dat ook alweer

en als het parkietje zich opblaast en vervolgens weer klein wordt. Je ziet dan dat ze al haar veren laat bewegen.
Is dat dan ook soort van rekken?

Als ik hem op me hand wil krijgen, hoe doe ik dat zonder eten?met me wijsvinger tegen zijn buik of me hand

PS
Doen jullie ook een deken of laken over de kooi van het parkietje?Waarvoor is dat eigenlijk of waarvoor doen jullie dat?Is dat nodig?

Caradow

Citaat van: Crazypaco op januari 24, 2007, 12:59:43
PS
Doen jullie ook een deken of laken over de kooi van het parkietje?Waarvoor is dat eigenlijk of waarvoor doen jullie dat?Is dat nodig?

Het antwoord op deze vraag kun je vinden als je de zoekfunctie gebruikt.

Scotty - Keecko

Hoi crazypaco,

Dat opblazen en weer dun worden had ik al beantwoord ;)

Citaat van: Scotty&Keecko op januari 23, 2007, 19:41:08... En dat even bol maken betekend dat ze zich ontspant ...

Je kan ook in plaats van eten, trosgierst geven. Stukje in je hand houden en een vinger voor zijn buikje houden. Als je zaadjes gebruikt, kun je gewoon je hand voor hem houden zodat hij daar op kan stappen.

Groetjes, Ilse

CRAZYPACO

 ::) oh ok

zal de zoekfunctie gebruiken

en zal het ook met trosgierst proberen.
ik laat jullie het nog weten hoe het is verlopen

bedankt


CRAZYPACO

klopt het dat ze overdag tjiept. :)

Soms kan het wel irritant worden. Waarom doen ze dat?

Sonja

Citaat van: Crazypaco op januari 26, 2007, 12:46:55
klopt het dat ze overdag tjiept. :)

Soms kan het wel irritant worden. Waarom doen ze dat?

Wat denk je zelf..... ???
Parkietjes kwetteren en tjilpen nu eenmaal. Of bedoel je met tjiepen het 'dolfijnengeluidje'? Als dit laatste het geval is, kan het zijn dat je parkietje heel graag je aandacht wil hebben.
Mijn Joepie doet dat als hij me 'dringend' nodig heeft. :P ;)

En zoals al eerder is aangegeven, wijs ik je nogmaals op de zoekfunctie.
Veel van de vragen die je stelt, zijn namelijk heel gemakkelijk te vinden via deze functie.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Groetjes, Sonja.

CRAZYPACO

ok, nu heb ik een vraag waar ik geen antwoord op heb gevonden.

Is het goed om het parkietje tam te maken door het deur van de kooi open te gooien zodat ze zelf naar buiten gaat en weer terug???

kekavo

Dit zou ik as doen als je parkietje op je hand komt zitten als je hem lokt met wat lekkers. Anders moet je hem gaan vangen als hij niet meer zijn kooi in wil. Maar als hij dat doet, ja dan kun je gewoon de kooi open laten staan zolang je in de kamer bent. Maar dit heeft niks met tammaken te maken, meer met beweging.

Scotty - Keecko

Hoi Crazypaco,

Ik zou als ik jou was, eerst je parkietje handtam maken en dan pas het deurtje van de kooi openlaten. Als je tijdens het tam maken het deurtje van de kooi wel eens openzet, trekt het vliegen buiten de kooi meer aandacht voor je parkietje. Je parkietje heeft dan de vrijheid 'geproeft' en zodra je weer probeert hem tam te maken heb je grote kans dat je parkietje langs je arm probeert te ontsnappen (ze zijn snel en kunnen echt door kleine openingen :-X).

En zoals kekavo al zei, heeft dit niets met tam maken te maken, maar meer met beweging ;)

Groetjes, Ilse