Roosvicee

Gestart door bayko, januari 21, 2007, 09:57:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bayko

Hallo beste leden,
even een vraag over Roosvice.
Gisteren naar de winkel geweest om een fles te halen maar de gele dop is niet meer te vinden, alles heeft nu een blauwe dop. Wie weet wat ik nu moet halen? Ik heb het nodig want gisteren is er weer een eitje uitgekomen dus een beetje aanvulling is wel belangrijk.
Groetjes
Richard.  ::)   :)

ibi

#1
hallo bayko

gebruik de zoek functie   ;)
daar kan je ook lezen over andere soorten roosvicee.

groetjes ibi

karin v h

#2
Hallo Richard,
Je moet ze als aanvulling eikrachtvoer geven.
Op de roosevicee staat C bron vruchtenmix ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik zou ze dit niet als aanvulling geven. Geef ze iedere dag een bakje eikrachtvoer. Heb je ze ook grit gegeven?
Succes.
Groetjes karin

roha

#3
Hoi,

Ik heb onlangs nog een fles met gele dop gekocht, ze worden nog steeds gemaakt. Het kan zijn dat jou supermarkt dit artikel nou net niet in z'n assortiment heeft.
Misschien dat je het in een andere winkel wel kan vinden. Kruitvat wil ook nog wel eens roosvicee in de schappen hebben staan.
Succes met zoeken!!

Safrena

#4
Hey Richard

Naast het ei krachtvoer is het heel goed om regelmatig tijdens het broeden een beetje roosvicee in het water te doen ;)
Ook appelazijn is heel goed, het beschermt tegen bacterien en ook daar zitten voldoende vitaminen in

Ik zou dus drie keer per week roosvicee doen en drie keer per week appelazijn door het drinkwater;)

De roosvicee is die zoals karin al zei C bron vruchtenmix

Hoeveel roosvicee? Zoals je het zelf zou drinken, niet te zoet
Hoeveel appelazijn? 10ml appelazijn op 1 liter water

Vele groetjes

hillie

#5
de fles roosvicee die moet hebben voor je parkiet moetje bij de babyvoeding kijken daarstaan meestal de flessen roosvicee .
bij ons in de winkel teminste staan ze daarbij.
de rest zijn alleen maar pakken denk ik.


groetjes hilde

roha

#6
Hoi,

Ja, dat dacht ik ook, maar blijkt in de praktijk niet altijd zo te zijn dat het bij de babyvoeding staat.
Ik zou het gewoon even vragen aan een medewerker van de winkel, die kan je vaak wel vertellen waar het staat en of ze het in hun asortiment hebben.

vlekje

#7
Een poosje geleden hadden we ook de goede roosvicee niet kunnen vinden. Toen heeft Vlekje de siroop van Karvan Cevitan gehad. Weet niet of die allemaal zonder toegevoegde suiker zijn, maar die wij hadden had geen toegevoegde suikers.
Vlekje vond het lekker. Dus misschien een optie als je de roosvicee nog niet kunt vinden?

Ingrid

#8
Ik heb even gekeken op de site van Karvan Cevitam en alle smaken hebben als ingredient suiker. Niet verstandig om te geven dus ;).

vlekje

#9
Oh sorry dan, het is alweer een poos geleden, dacht echt dat het van Karvan Cevitam was wat ik toen in huis had voor de vogels.


Caradow

#10
de originele roosvicee vruchtenmix heeft nog steeds een gele dop. De speciaalsiropen, zoals Laxo, Dieet en de multifit ed hebben een blauwe/groene dop.

snowwhite

#11
Versta je onder roce vise ook gewone limo?

karin v h

#12
Nee joh, absoluut niet. In limonade zit suiker en in deze roosevicee niet. Er zitten in limonade ook geen vitaminen dus dat heeft helemaal geen nut.
Dus..... niet doen. ;)
Groetjes karin