aankoop grasparkietje

Gestart door Jo, januari 17, 2007, 14:55:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jo

Ik wil voor mijn zoon een grasparkiet kopen en ben op zoek naar een goede fokker in de buurt van Nijmegen.
Kent iemand toevallig een goed adres bij mij in de buurt.
Wel zoeken we een jonge grasparkiet.

Groetjes Jolanda

ibi

misschien hebben jullie daar en dierenwinkel waar jonge parkietjes zijn.
of wil je het persee van een fokker ? ???

Jo

Er zijn hier wel dierenwinkels ibi maar nooit die info gehad als ik zou willen hebben, dus mijn vertrouwen om via een dierenwinkel een dier aan te schaffen is niet groot meer.
En ja via een fokker of teler heb ik gewoon meer vertrouwen erin dat ik een gezonde parkiet koop en ja we willen een heel jong beestje zodat we hem goed tam kunnen maken en evt. ook kunnen leren praten  :D

Danielle

Je zou op marktplaats kunnen kijken. Daar bieden kwekers vaak grasparkieten aan.
Om een goed beeld te krijgen van de kweker, kan je het beste een keer langsgaan om alleen te kijken, zonder de intensie om er een te kopen.
Succes ermee  ;D

ibi

of op google vind je alles in de buurt van nijmegen ;D

Jo

ik ben al flink aan het zoeken, maar ja niet zo handig met sites opzoeken   :D
Per toeval kwam ik dan ook dit forum tegen.
Ik zoek in ieder geval wel door, en hoop zo een kweker te vinden.
Ik had wel een stie gevonden van iemand uit nijmegen, maar ja helaas was die site niet meer te bereiken  :(
Jullie in ieder geval bedankt voor je reactie, en als je nog wat te binnen schiet laat het me dan even weten.
het is nl. erg belangrijk voor mijn zoon dat er binnen een niet al te lange tijd er een parkietje komen kan.
Uiteraard snapt hij wel dat als er nog geen jonge zijn dat hij dan even erop moet wachten, maar ja

Scotty - Keecko

Hoi Jo,

Soms staan er in de regionale krant ook advertentie's van kwekers die grasparkietjes kweken. Op internet staan ze ook (marktplaats.nl bijvoorbeeld), daar heb ik ook een kweker gevonden waar mijn eigen beestjes wegkomen.

Let erop dat je niet een 'te' jong vogeltje aanschaft, deze fout wordt namelijk best veel gemaakt. Wees ervan overtuigd dat het parkietje ouder dan 6 weken is, zelfstandig eet en al kan vliegen. Een parkietje jonger dan 6 weken wordt namelijk nog gevoerd door de vader.

Succes met het vinden van een parkietje! :)

Groetjes, Ilse

DarkWolf

#7
http://www.grasparkiet.com/
Als je op 'markt' klikt, vind je een hele lijst met 'te koop aangeboden' en 'gevraagd'.
Hier vind je zeker wel kwekers tussen, uit jouw buurt
Ook bij 'Kweken' vind je een lijst van alle kwekers


http://www.grasparkiet.com/advertentie/adv.asp
Gr safrena

Jo

jeetje wat een reacties hier en dan al zo vlug.
Ik weet wel dat ik uit moet kijken dat ik niet een te jong parkietje aanschaf.
Ik heb er ooit 1 gehad en ja gelukkig kon die ook praten, dus helemaal nieuw zijn ze zeker niet voor me.
ik schaf nooit dieren aan zonder er iets vanaf te weten.
Ik ga eens even neuzen bij marktplaats nu  :D

Jo

Hallo Darkwolf jij in ieder geval ook bedankt voor jou reactie, haha ik heb even op je linken geklikt en per toeval zag ik een teler zitten die deze tijd ook regelmatig jonge parkietjes heeft zitten.
oss is ook niet zover hier vandaan dus hoop dat dat evt ook een goed adres is.
ik wil er in ieder geval gaan kijken oomhet met eigen ogen te kunnen zien  ;D

maartje

hoi Jo,
ik kom zelf uit nijmegen en heb twee parkieten gekocht bij een kweker uit millingen. ik heb daar goede ervaringen mee. Hij heeft verschillende soorten kromsnavels buiten en behoorlijk veel grasparkieten binnen. Alleen is hij geen "door"kweker dus kan het zijn dat je zoontje inderdaad even zal moeten wachten tot er eitjes zijn of tot de parkieten 7 weken oud zijn.
Stel dat je interesse hebt, dan ga ik het telefoonnummer even opduikelen en anders, succes.
Maartje

Jo

Hoi Maartje,

Wat fijn dat je een goede kweker weet en zou inderdaad graag het telefoonnummer willen hebben van die mensen.
Ik heb mijn zoon al uitgelegd dat ik niet wist of er nu al jongen zouden zijn in deze tijd van het jaar en dat hij de kans loopt even te moeten wachten.
Hij vind dat wel goed en wil liever wachten op een jong parkietje van een goede kweker dan dat we er hals overkop er 1 elders zouden aanschaffen.
Hij is oud genoeg om te beseffen wat beter is gelukkig.
Hij heeft nl. een probleem waarvoor hij onderzocht moest worden en niet mee wilde werken, alleen voor een parkiet wilde hij wel graag mee werken.
Het is al een wens van hem een parkietje te hebben vanaf dat hij klein was, vandaar dat ik hem niet al te lang wil laten wachten nu hij netjes meewerkt aan het onderzoek.

Trippy

Heel veel succes met het onderzoek,
Gelukkig wachten jullie op een gezond parkietje  ;D
Succes met het zoeken naar een geschrikte kandidaad

groetjes

Jo

Na lang wachten kan ik dan eindelijk nu zeggen dat we een parkiet gevonden hebben.
Gisteravond konden we hem dan eindelijk ophalen.
De kids zijn ontzettend blij met hem en ikzelf uiteraard ook.
Tuurlijk heeft hij evne meoten wennen, maar ik kan nu meteen melden dat hij net voor het eerst heeft gegeten en een beetje op onderzoek is gegaan.
Hij is al aardig tam en komt ook bij me op de vinger zitten.
Wel schrikt hij af en toe van mijn 2 hondjes ( shelties ) die toch best jaloers en nieusgierig zijn.
Ik had hier op het forum gezien dat er een bestandje te downen was met parkietengeluidjes, daar reageerde hij toch wel meteen op.
Hier wat foto's van Max ( zo heet hij in ieder geval nog op dit moment), ik weet niet of het mag anders hoor ik het werl en haal ik ze weer weg.