Vechtende Parkieten..

Gestart door rutgerpol, juli 02, 2005, 22:37:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rutgerpol

:(  :(  :(  :(  :(

ik ben dus mijn parkietjes tam aan het maken en eerst ging dat ook heel goed! ze werden steeds rustiger en kwamen naar me toe enzo, maar nu is er een probleem... als ik nu met een stukje trosgierst de kooi in ga, beginnen mijn parkietjes te vechten! mijn blauwe parkietje komt gewoon rustig lekker eten maar dan komt mijn gele parkietje hem wegjagen!!  :(  :(  :(  heeft dit iets met rangorde in 'de groep' te maken ofso? ik vind het erg vervelend dat mijn parkietjes nu dus elke keer ruzie maken over de trosgierst terwijl ze gewoon rustig naast elkaar zitten als er geen trosgierst in de buurt is...   :unsure:

Jorijn

Doe even een simpele search op 'vechten' ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

En.....minimaal 2 (kleine!) stukjes gierst ophangen in de kooi, liever nog 3.

Hetzelfde heb ik vroeger meegemaakt met een "logeer-parkiet".
Mijn vogeltje en de logee wilden altijd hetzelfde stukje lekkers hebben.
Ook bij 2 stukjes lekkers was er nog wat strijd.
Toen ik 3 stukjes neerlegde was het over, omdat de parkieten beiden konden kiezen.... :)


rutgerpol

nee het gaat niet om in de kooi ophangen, maar als ik met een stukje trosgierst in mijn hand de kooi in ga... om ze met de hand te voeren zal maar zeggen...  :)

Jorijn

2 stukjes trosgierst (of 3) in je hand dan? :P

Creatief wezen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

esther

Inderdaad zoals de andere zeggen.
Iedere parkiet zijn eigen stukje trosgierst.

Bied ze allemaal hun eigen eten aan.
Hier leverde het begin ook wat problemen op maar nu gaat het prima.

Groetjes Esther

deborah

Ik zie dat bij mijn parkietjes ook ik zal zeker de raad aannemen om kleine verschillende stukjes in de kooi te hangen. Misschien dat het iets oplost.

Robin

je kan ook proberen om met je 2 handen te voeren

Dick uit Aruba

In geval met twee handen voeren, wat ik ook zou doen, is de kans groter dat je parkieten ontsnappen uit hun kooi. Hou er dan wel rekening meer dat dit kan gebeuren.