touw schoonmaken?

Gestart door cee, januari 15, 2007, 12:21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cee

Hoe maak je het beste een touw schoon dat in de kooi hangt? Het is een gekleurd touw dat je aan beide kanten kunt bevestigen aan de kooi dmv draaidoppen. Kan ik het gewoon schoonmaken met warm water en dan goed laten drogen? Quibus houdt ervan om het lekker uit te smeren met eten dat nog aan zijn snavel zit, appeltje hier, mandarijntje daar, je weet vast wel hoe het gaat ;D

Mars

Ja hoor, je kunt het gewoon schoonmaken met water.
Gewoon een uurtje in warm water leggen, misschien even kokend water er over gieten? Eventueel waar nodig met een (schone) afwasborstel of schuursponsje afschrobben. Goed naspoelen en weer laten drogen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

#2
Hey Cee

Ook hier zoals Mars al vertelde word het touw met heet water schoongemaakt
Schoonmaak producten gebruik ik niet, omdat deze naar mijn idee te lang in het touw zouden blijven
Wel doe ik een klein beetje azijn bij het hete water, omdat ook azijn bacterien dood en niet gevaarlijk is voor de diertjes

vele groetjes

Editt// azijn = appelazijn
http://www.parrotbunch.com/appelazijn.htm

cee

#3
Bedankt voor de tips! Dacht inderdaad ook al dat schoonmaakmiddelen te lang in het touw blijven zitten, vooral omdat Quibus er graag aan zit te peuteren en er dus ook met zijn mond/snavel/tongetje aan zit. Lijkt me dan niet echt goed voor hem. Maar ik zal het dus eens goed laten weken in heet/gekookt water en met een scheutje azijn!! Is ie weer lekker fris!!

Als het bij jullie mogelijk is
kies dan liefst voor appelazijn ;)
gr Safrena