Pukkie vliegt 'scheef'

Gestart door Wim, januari 08, 2007, 12:33:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wim

Hallo allemaal ... ik ben een week in New York geweest en heb mijn twee geliefde parkietjes bij een goeie kennis overgebracht .. welnu ... pukje kan vliegen, hij is immers anderhalf .. en dat deed hij tot voor kort ook goed ..

maar nadat ik hem gister heb opgehaald ( hij heeft een week niet gevlogen)  vliegt pukje een beetje krom en als hij vliegt klinkt het 'geluid' wat je dan altijd hoort anders ...

hij haalt regelmatig z'n rechtervleugeltje een beetje op alsof het een beetje zeer doet, verder gaat alles goed met hem en issie uit de kooi, wel is hij erg rustig .. misschien moet ie weer wennen ?

advies op prijs gesteld :)

Ingrid

Hoi Wim,

Het kan zijn dat Pukje zijn vleugelspieren weer een beetje moet trainen, vandaar ook het optrekken van een vleugel. Vergelijk het met jezelf als je een tijd niets hebt gedaan en ineens tot een inspanning komt. Dan voel je ook dat je spieren even weer moeten wennen.

Dat hij wat rustig is, is denk ik dat hij inderdaad moet wennen, een weekje uit logeren geweest, nu terug in zijn eigen huisje en hij mag weer vliegen, dat zijn toch veranderingen die wat vragen van zo'n klein vogeltje.

Kijk het nog even aan en mocht je het echt niet vertrouwen of treden er ziekteverschijnselen op, dan kun je een bezoekje brengen aan de dierenarts.

Groetjes, Ingrid

Wim

hoi Ingrid,

bedankt voor je snelle en behulpzame antwoord !  :)

puk heb ik even in z'n huisje gezet, hij zit naast miepje ( nieuwkomertje ) en hij is wat afstandelijk tegen zowel mij als miep en zit wat opgedost ( niet de typische 'zieke' opdossing)  gewoon een beetje rustig .....

nouja laten we HOPEN dat hij niet ziek is want als een parkiet eenmaal ziekteverschijnselen vertoont is het doodvonnis getekend ... heb 2 parkietjes voorheen gehad en bij beide werkten medicijnen niet toen ze ziek waren :(

pukkie is een zeer bijzonder vogeltje die ook praat en ik wil hem absoluut niet kwijt !