voerbakjes

Gestart door iceblue_whitney, januari 04, 2007, 13:09:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

iceblue_whitney

hallo iedereen,
ik heb een probleempje met mijn 2 parkietjes,
ze tillen elke keer de voerbakjes en drinkbakjes van het tralie en gooien de bakjes dan
op de grond.
herkent iemand dit gedrag? :(

maartje

ik denk dat veel baasjes dit gedrag kennen, waarom het gebeurt kan verschillende redenen hebben, of ze zijn het niet eens met de inhoud, of ze zijn stiekem vandalen met verveling of gewoon met drang.
je kunt ze proberen vast te zetten met een ijzerdraadje aan de kooi, let wel op voor scherpe randjes of uitsteksels. lukt dat niet, misschien andere bakjes die op meerdere plaatsen vast zitten aan kooi.
iemand anders wat tips?

Scotty - Keecko

Hoi iceblue_whitney,

Heb je zulke etensbakjes??
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7304.0

Daar hebben meer forumleden last van ;)

Nog een tip:
* Vastplakken met tape (als je tenminste dezelfde Ferplast-voerbakjes hebt, als in het bovenstaande topic).

Groetjes, Ilse

simpy

en of ik dit gedrag herken!!! mijn parkieten hebben het ook erg lang gedaan!! nu is het zelfs zo ver gekomen dat als ze het eetbakje er uit kieperen dat ze er meestal ook zelf uitvliegen.......  ??? ik heb de eetbakjes vastgeplakt met plakband én nog wat met ijzerdraad gefriemeld. tot nu toe hebben ze nog niet ontdekt hoe ze kunnen onsnappen dus proberen ze het voorlopig ook niet meer.  :D

iceblue_whitney

ik heb zo'n hangbakje dat je aan de tralie vast kan maken,
zelf had ik een paar jaar geleden ook van die fertsplast bakjes maar mijn parkietje's pootje is toen gaan bloeden dus ik heb nu deze bakjes

smartie

En of ik het herken! Hier in huis is Pino al een paar weekjes vandaal van haar eigen huis. Ze vindt het gewoon leuk om haar waterfontein uit de tralies te 'wrikken' en dan te horen kletteren op het laminaat. Steeds vaker vond ik als ik thuis kwam het ding op de vloer en natuurlijk een plas water op de grond. Ik werd daar een beetje geirriteerd van, want aangezien het tijdens het werk gebeurd en ik dus pas om 18 uur thuis ben heeft ze en al een tijd geen toegang tot water meer en bovendien ben ik nog niet lang geleden verhuisd en krijg ik kringen op mijn nieuwe laminaatvloer! Dus eerst vulde ik het fonteintje met maar een klein laagje water, aangezien ze toch elke dag vers krijgt. Maar nog steeds gooide ze het ding eruit. Toen heb ik bedacht het ding ook met 1 vd pootjes door het 'gevangenenpoortje waar het oorspronkelijke etensbakje tussen past' te hangen en hij hangt nu gewoon nog iedere dag als ik terug kom!

Maar natuurlijk heeft ze wel wat anders bedacht: het op de grond gooien van haar volle etensbak! Maakt trouwens niet uit of er harrisons inzit of xtravital/trosgierst (ja, ik heb het uitgeprobeerd), want het gaat zowiezo naar beneden. Ik heb een heel apart etensbakje. Het is een halve ronding (zitgedeelte en daaronder een belletje) met een etensbakje in het midden. Eigenlijk is het een speeltje, want je kunt er ook een spiegel boven het etensbakje klemmen. Maar ik wil mijn parkieten daar niet aan wennen (bovendien zijn mijn idioten bang voor hun eigen spiegelbeeld: nog nooit eerder meegemaakt) dus die heb ik in hun speeltjesbak laten zitten. Maar ik denk dus dat ze het als spelen ziet. Het geeft een leuk geluid! En ze doet het ook als ze los mogen vliegen. Ze kruipt dan ook bij Lucky de kooi in en gooit zijn etensbak met inhoud naar beneden! Wat ik nu tegenga door als ze los vliegen Lucky zijn deurtje dicht te doen tot ze er weer in moeten van mij. Eerder sloopte ze haar belletje al onder d'r eetstok vandaan. Daarmee is het begonnen. Eerst was ik geneigd om haar meteen boos toe te spreken en nu heb ik zoiets van: prima, als jij dat leuk vind! Beter dan je waterbak! Haha, want Harrisons kan ik zo opzuigen en die plas met water niet! En tja, voor haar betekent dat: van de grond eten... ze doet het zelf, hoor. Zit er wel over te denken om de indeling van de kooi eens helemaal te veranderen. Heeft ze weer ander speelgoed en is alles weer nieuw. Of anders om het normale voerbakje weer te gaan gebruiken, dat krijgt ze er niet uitgegooid! Hehe, of het etensbakje vast te lijmen aan het zitgedeelte. Dan lukt het haar ook niet meer. Alleen is dat vervelend aangezien ze 2x per dag eten krijgt. En het dus wel makkelijk is om alleen het bakje te verwijderen en schoon te maken en te vullen met vers voer. Ipv het hele speeltje met voerbak en al uit de tralies te moeten trekken (oei, dan krijg ik denk ik te maken met een boze Pino). Ook wordt het schoonmaken dan lastiger en het terughangen ook.

Ach, als zij daar plezier in heeft om het ding en dus de harrisons brokjes op de bodem van de kooi te horen vallen (en paar korreltjes hier en daar op het laminaat) en daarna van haar bodem te eten:prima toch?!