aangevallen parkietje

Gestart door jonas, december 29, 2006, 16:43:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jonas

vandaag was een erge dag voor mij!
toen ik bij een vriend was lieten we zijn grasparkietje vrij maar we wisten niet dat zijn hond binnen was,zijn hond sprong naar het arme vogeltje en had het vogeltje in zijn muil zielig dat het was ik heb het vogeltje nog net uit zijn muil gehaald en in zijn kooi op de bodem gelegt hij was er erg aantoe het parkietje heeft nog maar 5 minuten geleeft we zagen zijn laatse adem nog uitblazen  :( mijn eerste keer toen ik een parkietje zag die aant sterven was we zijn dan nog vlug achter een nieuwtje geweest samen met zijn moeder omdat zijn ander parkietje anders alleen zat (hij had er 2) ik hoop nu dat die parkietjes goed overeen ga komen  ::)

Caradow

Citaat van: jonas op december 29, 2006, 16:43:30
maar we wisten niet dat zijn hond binnen was

Is dat niet het eerste dat je nagaat voor je een parkietje los laat vliegen? Sorry hoor, maar ik vind dit enorm onverantwoordelijk gedrag... En het parkietje is er de dupe van geworden...

jonas

#2
maar het was mijn parkietje niet!
eerste is mijn vriend zijn fout dat ZIJN parkietje dood is ik was ook boos op hem hoor dat hij eerst niet goed keek dat zijn hond daar ergens liep ik had zijn hond zelf niet gezien toen ik binnenkwam
sorry dak boos reageer

DarkWolf

Citaat van: Caradow op december 29, 2006, 17:09:44
Is dat niet het eerste dat je nagaat voor je een parkietje los laat vliegen? Sorry hoor, maar ik vind dit enorm onverantwoordelijk gedrag... En het parkietje is er de dupe van geworden...
Als het maar een kleine hond is kan die zich verstoppen...
Gistern was Falkor ook vrij en opeens stond onze kat hier...Blijkbaar heeft die zich de hele namiddag verstopt in de berging en heeft iemand de deur opengedaan waardoor ze naar de woonkamer kon.
Niet elk ongeval kun je voorkomen.

jonas

#4
danku (darkwolf) ik was ook verschoten hoor (caradow) ik zal dat wel nie doen hoor bevoorbeeld zijn hond gaan halen voor zijn parkietje op te eten :( en tzou kunnen dat die hele tijd verstopt zat onder zijn tafel hij was klein

Sara

Even offtopic:Wel,er wordt veel afgeraden om deze dieren samen te houden,de baasjes die hier dan wel voor kiezen moeten extra allert zijn.
Maar deze discussie is al eerder gevoerd in een ander topic. http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10784.0
Ontopic:Vind het wel erg spijtig dat dit gebeurd is,vind ook dat je er beter op moet letten of de hond binnen is of niet,dat is toch wel het belangrijkste wat je moet doen als je dan toch deze dieren samen houdt.
Gecondoleert met het verlies en ik hoop dat je vriend er beter op let bij de parkietjes die hij nu heeft.
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

jonas

ja ik hoop het dat hij eens goed ga opletten

Scotty - Keecko

Citaat van: jonas op december 29, 2006, 17:57:10
ja ik hoop het dat hij eens goed ga opletten

Jij was er ook bij, toen jullie zijn parkietje lieten los vliegen, dus jij moest ook beter opletten...

Zelf heb ik geen hond of kat, maar ik kijk altijd eerst of de kamer parkietproof is, voordat ik ze los laat. Onder parkietproof hoort ook dat andere dieren voor de zekerheid uit de kamer moeten als de parkietjes gaan losvliegen.

En naar mijn mening gaat een hond zich echt niet schuil houden onder een tafel ??? (maar dat is off-topic...)

Ik vind het erg dat dit is gebeurd... :( Dit had voorkomen kunnen worden, maar het is nu eenmaal gebeurd. Ik hoop dat je vriend, en jij, er wat van geleerd hebben...

jonas

#8
ja ma toen ik toekwam zat zijn hond buiten en kweet niet hoe hij opeens binnekwam
maja ik heb er toch wel iet van geleerd
want mijn honden doet er niets tegen  8)

DarkWolf

Citaat van: Scotty&Keecko op december 29, 2006, 19:49:34
En naar mijn mening gaat een hond zich echt niet schuil houden onder een tafel ??? (maar dat is off-topic...)
En waarom zou een hond zich niet onder de tafel leggen? Ik ken anders genoeg kleinere rashonden die zich doodgraag meester maken van de stoelen die onder de tafel staan...

jonas

ja mijn honden zitten altijd onder tafel :P

Scotty - Keecko

Citaat van: DarkWolf op december 29, 2006, 20:15:27
En waarom zou een hond zich niet onder de tafel leggen? Ik ken anders genoeg kleinere rashonden die zich doodgraag meester maken van de stoelen die onder de tafel staan...

Ook al zou een hond onder de tafel liggen, dan merk je dat echt wel op! Je ziet een hond (ook kleine) echt niet over het hoofd en al helemaal niet als je met zijn tweëen bent.

Als de hond zelfs naar het vogeltje SPRONG, neem ik aan dat het een actieve hond is, die niet op zijn luie kont onder de tafel ligt.

Dat is mijn mening, je bent het er waarschijnlijk niet mee eens en dat hoeft ook niet. Sorry dat ik zo reageer, ik wil ook niet hard overkomen, maar ik kan er gewoon niet tegen dat sommige mensen zo onverantwoordelijk omgaan met diertjes en niet eens zien dat hun eigen hond in de kamer zit. Ik ga er verder niet meer op in, het is al erg genoeg dat het parkietje dit moest overkomen :(

Nu weer on-topic, voor zover dat lukt.

jonas

#12
maarja wij zaten een hele tijd bezig met het parkietje met ons rug naar de tafel
ma misschien denkte dak da niet erg vind ma kvind et wel erg ook mijnen vriend hij zat ermee te wenen ik weet het is mega erg voor dat beestje dat zijn leven zo moet afsluiten als het met de mijnen het zou gebeuren zou ik het mega erg vinden!.
sorry dak ik zo reageer ma tis zo ma late we nu deze topic sluiten ofzo want ja anders kunnen we nog zo lang mee bezig zitten  ???

Parkieten-Freak

Een ongeluk zit in een klein hoekje, en een hond schijnbaar ook. ???
Tja.......het is heel erg triest wat er gebeurd is. Een hond is en blijft een dier en kan dus ook onverwachte dingen doen. Mensen die meerdere huisdieren hebben, zouden op de hoogte moeten zijn van dit gevaar wat altijd op de loer ligt. Helaas is dat niet zo.
Ik hoop dat de vriend van Jonas (en hijzelf) geleerd hebben van dit uitermate tragische gebeuren met dodelijke afloop.
Dit topic krijgt op verzoek een (droevig) slotje. :(