Plantje voor in de kooi

Gestart door Juwi, december 29, 2006, 16:32:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juwi

Hallo allemaal!

Ik heb ergens gelezen dat er bepaalde bakjes zijn met plantjes die je in de kooi van je grasparkieten kunt doen zodat ze er wat aan kunnen knagen e.d. Ik heb echter in enkele dierenwinkels gekeken en kon niks vinden. Nu wil ik dus graag zelf een plantje met wat blaadjes o.i.d. in de kooi doen. Wat is jullie advies? Welke planten komen hiervoor het meest in aanmerking?

Weten jullie trouwens ook of parkieten het prettig vinden als geregeld de inhoud van de kooi verandert? Dus andere speeltjes,de zitstokken af en toe op een andere plaats..

Alvast bedankt!

Safrena

Hey Juwi

Welkom op het forum

Parkietjes hebben het inderdaad graag om af en toe hun kooi even verander te zien ;)

Je kan een keer op zoek gaan naar de bio box

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=825.0

Of dit plantje

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8116.0

Vele groetjes

Juwi

Super! Bedankt voor je reactie! Ik zal eens op zoek gaan naar dat ene plantje en naar de biobox:-)

roha

Hoi,

En ja, je kan best zo nu en dan de kooi veranderen en andere speeltjes er in doen. Parkieten vinden het wel leuk om afwisseling te hebben in hun kooi.
Veel plezier met inrichten!!


simpy

zelf doe ik meestal parkietenzaadjes in een potje met aarde en dan komen daar vanzelf plantjes uit die ze graag eten!!!  ;D

Juwi

bedankt! dat kan ik ook wel eens gaan proberen:-)

karin v h

Je kunt ook de zaadjes van trosgierst in de potgrond doen, krijg je trosgierstplantjes. Zoek maar eens bij de zoekfunctie.
Ik had ze buiten staan maar dat kun je beter richting het voorjaar doen. Heel leuk, doe het maar binnen anders eten de vogeltjes het buiten op :P
groetjes Karin

Sonline

Ik kreeg in de dierenwinkel de melding dat parkietjes gek zijn op kattengras. Maar dat was zo'n grote plant, Mickey schrikt zich rot als ik dat in zijn kooi zet!  :-X

roha

Citaat van: Sonline op januari 05, 2007, 19:11:22
Ik kreeg in de dierenwinkel de melding dat parkietjes gek zijn op kattengras. Maar dat was zo'n grote plant, Mickey schrikt zich rot als ik dat in zijn kooi zet!  :-X

Je kan ook een paar sprietjes er af halen en deze ergens aan  de kooi bevestigen met een wasknijper o.d.
Je kan ook de parapluplant/papyrusplant nemen, deze heeft van die lange stengels, met bovenop de sprietjes in een vorm van een paraplu. Bij ons worden ze er helemaal wild van, geweldig om naar te kijken ook!!!

Hanneke

Ingrid

Voor zover ik weet is een parapluplant GIFTIG, niet geven dus ;).

roha

Nou voor zover ik weet is deze plant niet giftig!!
En als de plant wel giftig zou zijn, zijn onze parkieten immuun voor de plant.
Nee hoor, ze vinden het heerlijk, smullen, wassen en stoeien ermee.
We geven het al jaren aan de parkieten en er is er nog nooit 1 aan dood gegaan!1

Hanneke

Ingrid

Ik heb nog even gekeken op internet en daar worden tegenstrijdige berichten gegeven over wel of niet giftig zijn. Een ieder moet voor zichzelf beslissen of je bij twijfel de plant wel/niet geeft. Mijn keuze is dan om het niet te geven.

Vandaar mijn waarschuwing ;).

roha

Ja daarom zijn onze berichtjes ook tegenstrijdig ;)
Maar ik kreeg de plant 11 jaar geleden en daar stond op de pot kattegras. Ik wist dat parkieten dat lekker vinden, maar wist helemaal niet hoe kattegras er uit zag, dus aangenomen dat het dus kattegras was. We hebben zo'n spriet eraf gehaald en aan de parkieten gegeven. Ze vonden het heerlijk!!!
Later ben ik erachter gekmen dat het de papyrusplant/parapluplant is. Omdat we nooit klachten hadden of problemen hadden vernomen, zijn we het blijven geven. En er is nog nooit een parkietje van ons overleden aan vergiftiging en onze Ren is er toch wel 10 mee geworden!!!
Ik blijf het geven, want ze vinden het lekker, ze spelen er mee en als ze nat zijn willen ze ook nog wel eens er in wassen. Het is ook nog eens geweldig leuk om er naar te kijken. :)

Groetjes Hanneke