1ste keer los laten vliegen

Gestart door cynthia, december 29, 2006, 12:56:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cynthia

ik mijn snoopy graag voor de 1ste keer laten vliegen maar ik vind het best wel eng heb aantal jaren geen parkietjes meer gehad dus weet niet meer hoe ik het toen bij mijn eerste parkiet dee
wat moet ik doen als hij niet meer in de kooi wil?ik laat hem savonds eruit want dan is het makkelijker voor mij.
groetjes

Trippy

Op het Furom staat vaak dat je je parkietje(s) het best pas kan los laten als ze echt handtam zijn.
Dan springt hij meestal gewoon op je vinger als jij hem in de kooi wil hebben,
Zelf heb ik er voor gekozen ze voordat ik ze tam had al los te laten vliege,
Ze komen al lekker bij me zitten enz..maar ze gaan ook naar veel oefenen zelf hun kooi weer in
Mijn mening is dat je ze beter overdag los kunt laten maar haal dan je breekbare spullen uit de kamer en doe de gordijnen dicht!

cynthia

snoopy is al vanaf de eerste dag handtam bij mij gekomen toen hij 8 weken oud was dus maar overdagben ik weinig thuis

DarkWolf

Ik heb mijn parkiet ook 's nachts leren vliegen, omdat het onmogelijk was om doeken voor de ruiten te hangen (beetje een moeder die zich aan dieren en alles errond stoort!)

Hier heb je een hele pagina over tam maken, en de 1e vlucht...Lees dat eens, zal al veel helpen.
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php