straf in de kooi?

Gestart door aatje, december 28, 2006, 22:11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aatje

Hallo iedereen,

Mijn parkietje Balloe van 5 maanden oud zit sinds kort in de pubertijd... :o
Nu bijt hij vaak mijn andere parkietje van 7 maanden oud Milo. Ook jaagt hij hem steeds overal weg. Milo en Balloe hebben een mooie speelboom in de kamer waar ze overdag in mogen spelen. Achter mijn cavia die los loop rent Balloe ook vaak aan en bijten naar hem doet hij ook.
Dit gedrag vertoond hij sinds twee weken. Milo en Balloe zijn sinds 4 maanden bij elkaar. Is dit gedrag naar Milo ook zielig? het komt op mijn namelijk zo zielig over?
Als Balloe bovenstaande dingen doet , pakken we hem op de vinger, zeggen duidelijk nee en kijken boos. Dit helpt niet. Daarom hebben we nu bedacht om hem "straf" te geven, door hem in de kooi te zetten voor een kleine 5 minuten. Hem dan negeren en daarna hem er weer liefde vol uit te halen.. is dit een goed idee? of werkt dit averechts?

Enne nog een klein vraagje, Als ik tegen Milo praat gaat hij altijd naar mijn lippen toe en bijt er dan (soms) zachtjes in. Wie weet waarom hij dit doet?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Groet Anita

Pascalle

Hoi Anita,

Ik heb gemerkt dat terug in de kooi zetten zeker helpt als het gaat om straf geven. Omdat boos kijken bij ons ook niet erg hielp bij ons pubertje, zetten wij hem als hij weer eens in de oorschelpen van mijn vriend bijt, altijd meteen in z'n kooi en blazen we daarna heel hard in zijn gezicht. En ik moet zeggen dat dat al voor veel dingen goed geholpen heeft!

Overigens bij Tijgertje ook altijd zachtjes in mijn lippen als hij de kans krijgt. Waarom weet ik niet, maar sinds mijn nieuwe vriendje heb ik in ieder geval nooit meer velletjes aan mijn lippen!

Groetjes

Pascalle en Tijger

lorrelau

Hoi anita!
ik heb om eerlijk te zijn niet zo veel verstand van straf geven bij parkieten (die van mij zijn zoooo lief ::) :P )
misgien zou het helpen om te kijken hoe parkieten op een natuurlijke manier met elkaar omgaan, en elkaar dus ook strafgeven, misgien als je m enkel wegjaagt en negeert.... maar zoals ik al zei, heb ik er niet echt verstand van, bij honden en katten werkt dat wel (ligt natuurlijk allemaal wel aan het karakter van dat dier).
maar over dat je parkiet aan je lippen gaat zitten.... dat doet mijn parkiet namelijk ook al vanaf dat ik m heb... dan zit ik tegen m te praten, en geluidjes te maken, en dan wilt ie persee bij me mond komen, dan gaat ie er tegen praten, zachtjes tegen tikken, en dan lijkt t wel of die me mond wil gaan wassen ofzo... ??? hij gaat ook vaak aan m'n tanden zitten en alles... daar is hij helemaal door geobsedeerd. doet ie bij iedereen. in m'n vingers bijt ie wel eens als die zich irriteerd. maar m'n lippen zal die echt noooit bijten. het is alsof hij daar een soortgenoot in ziet? ik weet ook niet precies waarom hij dat doet.. ik zou het eigenlijk ook wel graag willen weten  ;)
nou succes met je puber ;D

roha

Citaat van: Pascalle op december 28, 2006, 22:24:13
blazen we daarna heel hard in zijn gezicht. En ik moet zeggen dat dat al voor veel dingen goed geholpen heeft.

Oja, dat deden we ook bij onze eerste twee parkietjes Cheech en Chong. Deze twee waren ook erg tam en soms ook erg ondeugend. :-* even hard blazen en het hielp als straf, vonden ze echt niet fijn.