'n aantal vraagjes

Gestart door Ellenvdb83, december 28, 2006, 22:00:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellenvdb83

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum was. De vorige keer was ik nogal bezorgd over onze Tjip. Ze had een luchtweginfectie die ook was uitgebreid naar haar oogjes, waardoor Tjip hier jeuk had en ze met haar koppie langs vanalles op schuurde en kaal rond haar oogjes werd. Tjip heeft hiervoor 24 dagen antibiotica gehad (eerst 14 en toen nog eens 10 dagen, omdat het nog niet helemaal over was). Inmiddels zijn haar veertjes weer rond haar oogjes gegroeid en ziet ze er goed uit. Ook hoor ik haar niet meer niezen. Ik ben nu een week geleden gestopt met de antibiotica, maar moest nog wel doorgaan met het geven van de multivitamine.

Nu weet ik dat de dierenarts mij (toen ik bij haar was voor die luchtweginfectie), of Tjip altijd zo snel ademde. Ik moest eerlijk zeggen, dat ik dat niet zo goed wist. Ik vind het moeilijk te zeggen of ze nu een gewone ademhaling heeft of te snel ademt. Een parkiet is klein, dus ademt sowieso al sneller dan een groter dier. Kan iemand mij dit vertellen? Waar moet ik op letten?

We hebben Tjip nu sinds begin oktober (toen was ze 8 weken oud). Sinds deze week liggen er overal kleine donsveertjes. Als ik het forum goed heb doorgelezen, is ze dan in de rui. Klopt dit?

als laatste heb ik een vraag en daar maak ik me toch een beetje zorgen over. Sinds een paar dagen valt het me op dat Tjip vaak voorover gebogen op haar stok zit. Ze is niet bol of heel erg stil. Ze zit (vooral 's ochtends) volop te tjilpen als je thuis bent. Verder eet ze heel goed, ook nieuwe dingen zoals trosgierst en een snoepstok (Ze wilde eerst niks anders eten dan haar eigen voer). Ik heb hieronder een foto  van Tjip, zoals ze vanmiddag in haar kooi zat. Het is geen goede foto (mijn vriend heeft de digitale camera mee), maar zo kon ik tenminste laten zien wat ik bedoel. Kan iemand mij vertellen of dit erg is, zoals ze zit? Ze zit trouwens niet de hele tijd zo. Als ze zo zit en je loopt naar haar toe, gaat ze snel rechtop zitten.

Lang verhaal, maar hoop dat iemand antwoorden heeft. Alvast bedankt en ook een hele fijne jaarwisseling allemaal!

Groetjes Ellen

[verwijderd door de beheerder]

Ellenvdb83

Hallo Allemaal!

Nog de beste wensen voor 2007!

Is er iemand die antwoord heeft op (een van) mijn vragen?

Groetjes Ellen

Trippy

Hallo,volgens mij kan het geen kwaad hoor,Hier Tjip op zijn stokje zit ;)
Wizzy en Woppy Zitten ook vaak zo lekker knabbelen aan het stokje ...  :-*

Snel ademen hoort volgens mij niet echt maar weet het niet zeker,dus daar kan ik je niks over zeggen

Nou ja...mooi parkietje  :P ( Ben dol op Gele!)

Groetjes,Ursula

Mars

Ik twijfel wel een beetje, of het gezond is of niet.

Het doet mij aan twee houdingen denken:
- de eerste is een klaar voor de vlucht of allerte houding, dan is er niets aan de hand,
- het tweede gevoel dat ik er bij heb, is dat het misschien wel een beetje de houding is die Jim had toen zij ziek was geweest en aan de betere hand was. Jim hield haar hoofdje toen gebogen en wat ingezakt. Maar als er iemand kwam dan strekte ze zich snel en deed alsof er niets aan de hand was.

Helaas is je foto niet goed genoeg om te kunnen zien wat de houding precies is. Maar misschien dat je het zelf wel aanvoelt: is het een soort van ondernemende houding, of een 'down/depri houding'?

Als je twijfelt ga dan toch maar even langs de dierenarts. Dan kun je hem meteen vragen of je parkietje goed ademt, daar si vanaf hier slecht advies over te geven.

Ik ben nieuwsgierig naar het gevoel dat jij bij de houding van je parkietje hebt, laat het maar even weten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ellenvdb83

Het is alweer even geleden dat ik dit topic startte. Inmiddels gaat het volgens mij weer iets beter met Tjip. Ze zit minder vaak in de voorovergebogen houding. Ik ben nog wel steeds alert op evt. ziekte.

wel bedankt voor jullie reacties!