Opnieuw broeden.

Gestart door bayko, december 27, 2006, 20:51:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bayko

Hallo allemaal,

Het is al enige tijd geleden dat ik op het forum was/zat.
Bayko is gisteren 2e kerstdag weer begonnen met het leggen van een eitje.
Bayko en Gijs zijn al enige tijd bezig met paren. (is wel lachen hoor) Ze vallen dan ook geregeld van hun stok. Vandaag zaten ze zelfs aan elkaar vast, dit was niet prettig im te zien. Het eitje van gisteren heb ik gelijk verwijderd, omdat ik het idee had dat de broedtijd pas in April begon.
Ik heb op aanraden van een lid het broedblok vandaag weer geplaatst. Bayko nam gelijk weer plaats in het blok en is aan het poetsen gegaan. Ze zal waarschijnlijk morgen weer een eitje hebben.
Welnu de vraag !! Doe ik hier goed aan ???? Of moet ik het blok met eventueel het eitje (morgen) verwijderen ?
Ik ga vast weer van jullie horen,
Groet Richard.   ;D   :-\

Safrena

Hey Richard

Je mag je parkietje een broedblok geven als je parkietje 1 jaar is of ouder (maar niet ouder dan 5) en als je parkietjes binnenhuis zitten.
Ook heel belangrijk is dat hij zijn parkietje max 2 keer per jaar laat broeden, niet meer.

Je  moet dan wel zorgen voor zomer temperatuur in huis en voldoende licht (15uur per dag ongeveer)
Kijk ook meteen even op onderstaande link

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Vele groetjes

bayko

Citaat van: Safrena op december 27, 2006, 22:07:39
Hey Richard

Je mag je parkietje een broedblok geven als je parkietje 1 jaar is of ouder (maar niet ouder dan 5) en als je parkietjes binnenhuis zitten.
Ook heel belangrijk is dat hij zijn parkietje max 2 keer per jaar laat broeden, niet meer.

Je  moet dan wel zorgen voor zomer temperatuur in huis en voldoende licht (15uur per dag ongeveer)
Kijk ook meteen even op onderstaande link

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Vele groetjes


Dank voor het snelle antwoord.
Als er bijzonderheden zijn gaan jullie het horen van me.
Groet Richard.