vraagje over de warmtelamp

Gestart door parkietenfan, december 24, 2006, 19:46:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfan

Binkie wordt op dit moment ook behandeld met een antibiotica. (last van haar luchtwegen en te veel bacterien in haar ontlasting). Nu wil ik haar lekker onder de warmtelamp zetten. Aangezien ik haar daar niet "onbewaakt" onder wil laten kan ik haar niet bijv. 3 dagen continu onder de lamp zetten. Ik kan me zo voorstellen dat als ze er onder zit en ik hem na een paar uur of de volgende dag uit doe, dat het temperatuurverschil erg groot is. Ik kan de lamp wel verder weg plaatsen van te voren zodat ik het al wat afbouw maar als de lamp eenmaal uit is, is hij heel snel koud.
Zou ze hier dan nog zieker van kunnen worden en hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Sonja

Hoi Parkietenfan,

Te grote temperatuurverschillen zijn natuurlijk nooit goed.
Je zou eventueel, ter vervanging van de warmtelamp een andere (halogeen)spot op de kooi kunnen richten?
Of anders de warmtelamp steeds een stukje verder van de kooi afzetten, zodat de warmte geleidelijk afneemt?
En je kunt natuurlijk de cv hoger zetten, en dan (ook weer geleidelijk) steeds 1 of 2 graadjes lager.

Het zijn maar ideetjes hoor, maar misschien heb je er wat aan. ;)

Zelf hebben we een warmtekooi, met een lamp (zoals die ook voor terraria gebruikt wordt), en een dimmer ertussen. Zo laat ik dan de temperatuur telkens wat zakken, tot we zijn aanbeland op kamertemperatuur. ;)

Veel beterschap voor Binkie! Hopelijk knapt hij snel weer op.

Groetjes, Sonja.