2 parkietjes met beginnende schurft in de dierenwinkel

Gestart door Sanne, december 23, 2006, 16:26:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

Hallo mensen,

Ja 't is weer zover... 'k ben weer eens in Wierden in een dierenwinkel geweest (andere winkel dan de vorige keer). En daar stond midden in de winkel een kooi (tralieafstand +-2 cm: niet geschikt voor grasparkieten dus). In die kooi zaten 2 parkietjes. En d'r zat 1 parkietje bovenop (die was ontsnapt uit de kooi door de grote tralieafstand, en die konden ze niet meer vangen). Nou ja zoals de titel al zegt hebben twee van die vogeltjes beginnende schurft aan hun snaveltje (is nog maar een klein randje van 1 a 2 mm). Het derde vogeltje was nog niet zo oud, een vrouwtje van tussen de 2 en 8 maanden vermoed ik. Deze had haar rechter vleugeltje ver van d'r lichaam af en die leek ook wel wat dikker... maar in ieder geval is d'r dus ook iets niet goed mee. Deze jongere vogel had nog geen schurft, maar dat zal misschien niet zo lang meer duren als ze bij die andere vogels blijft zitten en die niet behandeld worden.

Dus ik gevraagd waar die vogels vandaan kwamen en of ze op de hoogte waren van die schurft.... kreeg ik 't antwoord dat iemand ze daar had gebracht om ze te verkopen en dat ze niet van die schurft wist, maar wel dat die ene d'r vleugel niet goed was. Maarja ze wist verder niks van vogels dus ze ging d'r ook niks aan doen.
Toen ik vroeg wat ze aan die losvliegende parkiet gingen doen (en ik zei dat die zo naar buiten kon vliegen) kreeg ik 't antwoord: "ja dan heeft die pech". Kortom ze gaan d'r dus niks aan doen. Bovendien was d'r nergens water voor die losvliegende vogel (wel een bakje met voer)... maarja ik vraag me dus af of die de kerstdagen overleeft....

Ligt dit nou aan mij dat ik gewoon te goed naar de vogels kijk? of ligt 't aan de plaats Wierden? want ik weet 't ook niet meer... twee keer in zo korte tijd volgels aantreffen die niet helemaal gezond zijn... ja ik denk nu: "heb ik dat weer".

Uiteraard ga ik deze vogels niet meenemen omdat ze zeker niet levensbedreigend ziek zijn, maarja dat komt wel als d'r niks gebeurd. Mijn vraag dus: dierenbescherming inschakelen? ja ik weet dus niet hoe de kwaliteit van die vogels daar normaal gesproken is. Ja zij kunnen d'r ook weinig aan doen dat ze zieke vogels van iemand krijgen, maarja als ze die dan aannemen vind ik wel dat ze ze fatsoenlijk moeten verzorgen...

Groetjes Sanne

P.S. Anneke, je hoeft je geen zorgen te maken, ik neem ze ECHT NIET mee ;)

Scotty - Keecko

Hoi Sanne,

Moeilijk situatie zeg...
Ik vind het behoorlijk stom van die dierenwinkel dat ze parkietjes in kooien stoppen met ongeveer 2 cm tralie-afstand. Dan vraag je ook om losvliegende parkieten... :(

Ik weet het niet zo goed wat je zou kunnen doen. Ik zou sowieso terug naar die dierenwinkel gaan en zeggen dat ze de mijt moeten behandelen, het vogeltje vangen en het parkietje met de hangende vleugel ook moeten behandelen...

Als ze dat niet willen, kun je ze:
* of meenemen
* of toch maar de dierenbescherming inlichten.

Dat eerste lukt niet, dat weet ik, dus dan wordt het maar de 2e optie als de dierenwinkel echt niets eraan gaat doen...

Ze kunnen toch moeilijk die diertjes zo daar laten zitten. Als de schurftmijt erger wordt, dan worden ze al helemaal niet verkocht :( Trouwens, de verkopers in de dierenwinkel zouden diervriendlijk moeten zijn, anders gaan ze toch ook niet in een dierenwinkel werken ???

Dit is mijn mening hierover, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Super dat je weer naar het personeel bent gestapt! :)

Groetjes, Ilse


P.S. Zelf heb ik bijna 2 weken geleden 3 parkietjes in de dierenwinkel gezien met schurftmijt. Ik durfde niets te zeggen, maar na 2 dagen ben ik er weer heen geweest en er wat van gezegd. Het was ook beginnende schurftmijt. De verkoper ging naar de baas toe, omdat hij ze verzorgd ??? Hij zei dat hij er wat aan zou doen. 3 dagen later ging ik weer kijken en toen zaten ze er nog... Ik heb er weer wat van gezegd en dat hij ze apart moest zetten, omdat het besmettelijk was. Hij werd wel een beetje kwaad op mij (omdat ik weer kwam te klagen ::)), en zei dat hij de hele kooi en alle parkieten had behandeld met Ivomec. Volgende week ga ik weer kijken en als het dan niet beter eruit ziet, ga ik weer klagen. Iemand enige ervaring met Ivomec??

Danielle

Dat is niet echt normaal. Ik denk toch echt dat het aan de dierenwinkel ligt en dat ze daar niet goed voor de vogels zorgen  :(.
Vooral ook dat ze een losvliegend vogeltje aan hun lot over laten is echt niet normaal.
En dan de reactie van de verkoopster is ook erg zeg, niet echt een goeie verkoper.
Misschien heeft het inderdaad wel zin om de dierenbeschermer te bellen en dat je daar meldt wat je allemaal hebt gezien. Dan is het een beetje aan hun wat ze ermee doen. Maar ik heb hier niet zoveel verstand van, dus ik weet niet of dit verstandig is.
En je kunt ze inderdaad niet blijven meenemen en dat veranderd denk ik ook niets aan hoe ze daar worden verzorgd.


Parkieten-Freak

Citaat van: Sjuh op december 23, 2006, 16:26:10
............
P.S. Anneke, je hoeft je geen zorgen te maken, ik neem ze ECHT NIET mee ;)

Hihihi 6 logeerparkieten zou inderdaad wel een beetje veel worden.  ;)
Tja, en we kunnen nu eenmaal niet alle zieke diertjes meenemen, hoe graag we het ook zouden willen....... :(
Zieke dieren hebben medische behandeling nodig. Als de winkelier nalatig is op dit gebied, dan is hij erg fout bezig naar mijn mening,
Het kan geen kwaad om hetgeen je gezien hebt aan de dierenbescherming te melden.
Zij kunnen dan zelf bekijken of het zinvol is om een bezoekje aan de dierenwinkel te brengen.


Hetty

#4
Je moet de dierenbescherming bellen!! Ik heb het ook al eens eerder gezegd, in een ander geval!! Ik heb zelf voor de dierenbescherming gewerkt en daar zijn ze echt voor! Dit kan niet door de beugel en de eigenaar moet echt op de vingers getikt worden! Ik hoop dat het met Sweety inmiddels beter gaat!

Trouwens, ik kom zelf uit Nijverdal wat dicht bij Wierden ligt, ik kom er geregeld en misschien ga ik wel eens kijken!

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Moppers

*pakt het bordje weer eens uit de kast*

Zo snel mogelijk de dierenbescherming op de hoogte stellen. Waarom?
- Zij hebben de autoriteit om op te treden als er iets niet pluis is
- Zij hebben er verstand van
- Zij kunnen de juiste maatregelen nemen
- Ook al zou iemand de betreffende vogels meenemen en ze goed verzorgen etc, daarmee wordt de oorzaak van het probleem niet opgelost. Het resultaat: nog meer dieren de dupe van deze slechte verzorgers.

Het is duidelijk dat de mensen van deze winkel, in ieder geval de persoon die jij gesproken hebt, niet geven om het welzijn van dieren. Ze verdienen over de rug van dieren geld, meer niet. Ik hoop dat ze flink gestraft worden en inzien dat waar ze mee bezig zijn echt niet kan.

roha

absoluut waar, direct de dierenbescherming informeren over deze gevallen. Als niemand "klaagt" dan denken ze dat er niks aan de hand is. Je kan ook de dierenambulance bellen, deze staan ook in direct contact met een afdelingsinspecteur. Dit is het werk van een afdelingsinspecteur, om bij klachten te inspecteren of de klacht gegrond is en dan actie te ondernemen.
Ik persoonlijk vind het wel toevallig dat jij weer parkieten treft met schurft welliswaar in een andere winkel,  maar wel in Almelo en zo groot is Almelo nou ook weer niet. Ik krijg er een naar gevoel bij, maar dat komt omdat ik al zoveel vreemde zaken ben tegengekomen wat betreft dieren bij de dierenambulance, waar ik en iedereen hier op hier forum, met de pet niet bij kan.
Een dierenwinkel zou er moeten staan voor zijn dieren en ze niet afvallen door desinterese omdat het niet je eigen dier is.
Ik vind dit te gek voor woorden en ik zou alla minuut de dierenambu of -bescherming inlichten.

Hanneke

Trippy

Als je nu nog zou bellen heb je kans dat de parkieten er nog zijn en heb je bewijs materiaal 1 (hoofbewijs) :P Nog,