Zwart Boven Snavel

Gestart door Maarten, juni 30, 2005, 18:20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

Mijn parkietje heeft zwart/grijze "haartjes?" boven zijn snavel. Het lijken net wenkbrauwen maar ze steken helemaal uit en zijn hard. Het is nu al een tijdje alleen vandaag lijkt het erger, hij is wat chagerijniger en zit maar stil in ze kooi. Kan iemand me helpen? Die het probleem herkent?

Het is me niet gelukt om van zo dichtbij een foto te maken (te wazig)

Mariƫlle S

Ik heb geen idee hoe oud je parkietje is maar is het mogelijk dat hij in de rui is?
Dan kunnen het gewoon pennetjes zijn waar de nieuwe veertjes inzitten. Deze verliest hij en dan komen er gewoon weer veertjes te zitten. Het zijn op die plek natuurlijk hele kleine veertjes dus dan zijn die pennetjes ook heel klein.

Als ze in de rui zijn kunnen ze ook wat sjacherijniger en suffer zijn omdat het natuurlijk best energie kost.

Het is wel moeilijk te zeggen zonder foto maar anders zou ik het niet weten.

Veel geluk met je vogeltje

Maarten

Hij is nu ongeveer in de rui, die zwarte pennetjes waar je het over had zijn ook te zien, maar dat is verder bovenop z'n kopje. Ik heb hier een aantal foto's, het is dus echt net boven de snavel.



*De foto is wel wat onduidelijk, maar beter lukte het niet. :blush:
*Volgende keer zal ik zeggen dat Japie een beetje moet lachen, nu kijkt hij nogal chagerijnig  ;)

Parkieten-Freak



Maarten

Hmm.. dan is er iets mis gegaan? Ik zie hem namelijk wel gewoon op mijn computer.

dit is de link van het plaatje: http://83.149.96.239/~maarten089/japie1.PNG

en ik heb hem voor de zekerheid ook nog maar als bijlage bij mijn post gedaan.

Caradow

De foto is erg wazig, maar inderdaad vlak boven zijn neusdop is het zwart. Is het niet gewoon wat zwarte veren?

Wat ook nog een mogelijkheid zou zijn is dat net misschien kleine bloedpennen zijn geweest? Als het bloed is opgedroogd dan worden de veertjes ook wat zwarter en harder.  

Met zekerheid is het niet te zeggen omdat de foto jammer genoeg erg onduidelijk is..

Parkieten-Freak

Ja nu zie ik het, maar ik heb nog nooit zoiets gezien eerlijk gezegd...... :blink:


Maarten

Ja ik heb al verscheidene pogingen gewaagd om een geschikte foto te maken, maar helaas worden ze allemaal wazig. (Geen beschikking over een goede camera).

Maar ik ga maandag maar eens bij mijn kweker langs, misschien dat die me meer erover kan zeggen. Want het ziet er in ieder geval niet gezond uit.. :mellow: