1 week weg geweest en mijn durft niet meer op mijn hand

Gestart door cynthia, december 15, 2006, 18:57:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cynthia

ik ben 1 week weggeweest en vorige week had ik mijn parkietje gekregen voor mijn verjaardag en nu durft hij niet meer op mijn hand :( vorige week de eerste dag kwam hij wel op mijn vinger zitten wat moet ik nu doen
alvast bedankt voor het antwoord
groetjes

Scotty - Keecko

Hoi Cynthia

Je parkietje moet nog aan je wennen. Je had hem nog maar net en je bent even weg geweest. Geef je parkietje wat tijd, het komt wel goed.

Bij het ene parkietje gaat het tam maken sneller dan bij andere parkietjes. Je zei dat je parkietje al wel op je vinger heeft gezeten, voordat je een week weg ging. Dat is goed nieuws, want dan heb je kans dat hij nu weer snel gaat opstappen.

Omdat je even weg bent geweest, moet hij weer even opnieuw aan je wennen. De een went sneller dan de ander. Geef je parkietje maar veel aandacht, dan komt het vast wel goed ;)

Groetjes Ilse

Trippy

Gewoon dooroefenen.
Je parkietjes is nog jong en je hebt hem nog maar heel kort,
Gelduld is het sleutelwoord van Tam maken,
Ook parkietje  ''pubberen'' en als ze ''puberen'' zijn ze vaak ondeugend en hebben ze geen zin meer om bij de mens te komen.Maar dat komt ook omdat hij/zij je nog niet zo goed kent,
Nou ja meer heb ik niet te zeggen want ik ben geen expert
Groetjes en veel succes,Ursula

Mars

Als je hem pas een weekje had en hij ging meteen al op je hand zitten had je al erg veel geluk. Ik heb mijn tweede parkietje nu twee weken en hij durft nog niet in de buurt te komen. Dat is helemaal niet erg.

Kern van dit verhaal: het ene parkietje is sneller tam dan het andere, maar ga er maar vanuit dat het eerder een paar maanden gaat duren, dan zoals jij schrijft een weekje. Het zal waarschijnlijk met ups en downs gaan en als jij er een weekje niet bent is het logisch dat je vogeltje weer even moet wennen.

Ook zul je op een gegeven moment misschien wel een fase (puberen) tegenkomen dat hij er even helemaal geen zin in heeft om gezellig bij jou te zitten.

Dus veel succes met tam maken. Geef de moed in de toekomst niet op als het even niet lukt...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Gewoon weer opnieuw beginnen en pas weer zolang weg gaan als je parkiet echt tam is.