Antibiotica niet meer weg te krijgen

Gestart door Dunja, december 14, 2006, 10:41:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dunja

Kan iemand me helpen?

Een tijd geleden was pepe ziek. Hij vermagerde fel en deed niet anders dan slapen. Met het gedrag in de volière wat in 't oog te houden merkten we dat pepe nooit bij het eten mocht komen van zijn 3 vriendjes  >:(
Met als gevolg dat hij ziek werd...
Er werd antibiotica, een gele brij in een spuitje, voorgeschreven die hij 10 dagen in zijn snaveltje gespoten kreeg.
Nu is dat ongeveer een maand geleden, maar die gele brij, die door zijn neusje wel eens naar bovenkwam of dat pepe uitniesde, blijft aan zijn veertjes kleven en lijkt er niet meer uit te gaan.
Is er een manier om dit toch te kunnen uitwassen of schoon maken?

Maur@

Met de volgende rui is het verdwenen. Je moet soms eens zien hoe lang hier de snavelveren groen zijn van de peterselie. Het slijt vanzelf. Je kunt voorzichtig met een nat watje proberen om de veertjes schoon te maken als het aangekoekt zit.

karin v h

Hallo Dunja,
Ja, ik vrees ook dat dat eruit moet groeien.
Bij mij heeft Meisie oogdruppels gehad - lekker vet. Haar witte koppie is geel geworden en ik krijg het er ook niet uit. Je zou haar als ze daar lichamelijk al aan toe is is kunnen natspuiten met een zeer lauw-warme bloemspuit. Maar denk dan wel aan tocht, kou etc.
Groetjes karin

Caradow

Nat maken helpt ook niet echt, omdat het allemaal vrij vettig is. Ook Moppie heeft na haar kuur nog steeds een beetje een vet baardje.

karin v h

Ik had het idee - dat als je het parkietje natspuit gaat het misschien meer zitten poetsen waardoor het lichter gaat worden of langzaam weggaat. Ik begrijp wel dat als het vet is dat het niet zomaar weggaat.
Dat was mijn reden omtrent het natspuiten.
groetjes karin