2 Jonge parkietjes eten niet

Gestart door Sharonnetje, december 10, 2006, 11:51:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sharonnetje

Heyy ik heb gister 2 nieuwe parkietjes gekocht en heb ze ook al wat van dat eivoer gegeven ofzo ze zijn heel lief en ik kan ze ook zo knuffelen maar volgensmij eten en drinken ze helemaal niets ! :-\

Mars

Hoi,

Kun je vertellen hoe oud ze ongeveer zijn? Soms worden parkietjes wat te jong meegegeven en kunnen ze nog niet zelfstandig eten.
Maar nieuwe parkietjes eten wel vaker eerst even niet, het is toch allemaal even schrikken he?

Misschien dat je kunt vertellen hoe oud ze zijn? En nog wat meer dingen: zitten ze lekker glad in de veren, of wat bol, zijn ze beweeglijk, angstig, zitten ze zichzelf ook te veren en allemaal dat soort dingen.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar dat ligt ook een beetje van hun leeftijd af. Als je het niet weet, kun je een foto plaatsen ter verduidelijking.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Parkietjes die net nieuw zijn moeten altijd nog even wennen en alles zoeken in de kooi,
Ik denk dat het bij die van jouw ook zo is, Leg ook wat zaad op de bodem dan zul je zien dat ze vanzelf niet eten,Ik neem aan dat ze wel zelfstandig kunnen eten

Groetjes,Ursula

Sharonnetje

Ja ik moet nog even een foto maken  :P
Ik zet  hem er straks op maar de veren ( onder de vleugels enz ) zijn ook goed aan gegroeid wel
Ik zal het nog wel even in de gaten houden ! 8)



Vlindertje

Hoi Sharonnetje,

Het is normaal dat ze de eerste dag nog niet eten en drinken,
ze moeten nog aan alles wennen!
Het komt vanzelf allemaal wel goed, zoniet ga dan even naar een DA en laat die naar je vogeltjes kijken.
Succes  ;D

Groetjes, Vlindertje

tup en joep

he sharon
mijn enen parkiet is dood gegaan
en heb toen een nieuwe gekocht
dit parkietje eet ook haast nog niks dat is normaal omdat hij moet wennen
zou me nu nog geen zorgen maken

lientjuuh

hey,

ik heb ook net 2 vogeljtes gehad gisteren, en ze aten de eerste dag ook niet. Maar toen heb ik ze in de wookamer gezet en ze fluiten er nu vrolijk op los, spelen al met hun speelgoedjes en ze eten al heel veel. Je moet je echt geen zorgen maken, dat komt zeker  ;D

roha

Hoi,

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu na vier dagen gaat met je parkietjes.
Hebben ze al gegeten?

Groetjs

Sharonnetje


roha

Nou, gelukkig maar. Weer een zorg minder!!

Sharonnetje


roha

Graag gedaan, daar zijn we voor, om elkaar te helpen en te steunen.
Dat doen we allemaal met veel plezier!!

Groetjes