waarom kan hij nog steeds niet laag vliegen?

Gestart door *Z*, december 08, 2006, 02:34:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Z*

Ik zit al een tijdje ergens mee, misschien dat jullie me kunnen helpen..

zoals ik in mijn eerdere topics heb verteld mijn parkiet kwam niet uit zijn kooi, nu zijn gewiekte vleugels weer mooi zijn gegroeid komt hij al een paar maanden van zelf uit zijn kooi. Hij vliegt dan ook hoog boven zijn kooi heen en weer van de ene kant van de woonkamer naar de andere. Het probleem is nu dat hij zo hoog vliegt bijna tegen plafond aan, super snel. Wij hebben voor de gordijnen een houten balkje en daar knalt hij wel eens tegen op en dan komt hij vast te zitten in de gordijnen.. Jeetje hoe vaak heb ik geen hartaanval gekregen met de gedachte dat hij zo dood kan gaan door een hersenschudding, maar dat is gelukkig niet gebeurd..
Hij vliegt altijd dezelfde kant in en landt altijd op zijn kooitje, als ik hem een stukje verderop meeneem kan hij wel terug op zijn kooi landen.

Thuis vinden ze het nomaal omdat hij moet leren Vliegen "Oke" maar mijn vorige parkiet had dit nooit. Mijn parkietje vliegt ook niet naar korte afstanden nu heb ik hem sinds een paar dagen leren springen op mijn vinger vanaf zijn kooitje, dit kan nog, maar als het afstand groter wordt waarbij hij moet vliegen lukt het niet...

Deze supersnelle acties kunnen hem echt een keertje fataal worden :( Hij moet naar zo'n lange tijd toch wel kunnen coördineren..

Mars

Eerlijk gezegd, denk ik dat hij wel lager vliegen kan, maar niet wil. Volgens mij vindt hij het gewoon fijn om als een gek rond te vliegen.. Wel vervelend dat hij overal tegen op knalt...

Ik weet niet hoe vaak je hem uit de kooi hebt? Kan het zijn dat hij in al zijn enthousiastme zichzelf niet meer in de hand heeft? Kun je hem ook gewoon weer terug in zijn kooi krijgen of kost dat veel moeite? En heeft hij flink de tijd om te vliegen, wordt hij ook niet vanzelf weer wat rustiger?

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

*Z*

Zijn deurtje staat 24 uur per dag open  :) hij komt er uit wanneer hij zin heeft dan speelt hij boven op zijn kooi en dan krijgt hij wel eens van die vlieg acties, hij gaat zelf weer zijn kooitje, dat is niet lastig, maar ik zie hem nooit lager vliegen,  ;D in ieder geval bedank voor je reactie

Sharonnetje

Als hij zo hoog vliegt dan voelt hij zich vrijer let er wel goed op dat je de ramen gesloten hebt
Oja en sluit den gordijnen anders denkt hij dat hij zo naar buiten kan vliegen
Ik ben ook wel eens bang dat mijnes zo te gen het ruitje boven de deur aan vliegt maar er is nog niet echt iets gebeurd , ga er ook niet achteraan rennen ofzo dan word hij onnodig bang

Trippy

In de natuur vliegen parkietjes ook vaak los net als dat ze ook altijd op de hoge ounten zitten ,
Het is gewoon instinct denk ik  ??? :-\

karin v h

Mijn parkietjes vliegen ook hoog door de kamer heen. Ik ben er zelfs wel blij mee want ik heb ze liever niet op de vloer kan ik er ook niet op gaan staan ;)
Boven in de kamer is de lucht ook warmer maar ik denk dat het een soort gewoonte is. Sommige parkietjes vliegen laag en andere blijven bijna altijd hoog vliegen.
Ja en dat hard vliegen bij mij scheren er ook een paar door de kamer heen maar vliegen nergens tegenaan. Hij heeft waarschijnlijk zo'n vaart dat hij niet op tijd kan afremmen. Heb je 's avonds wel genoeg lampen aan in de kamer?
Ik ben bang dat het zijn tijd moet hebben hij is jong en zit vol energie en die vliegt hij er zo lekker uit. ;)
Groetjes karin

*Z*

Er is genoeg verlichting in huis, de botsingen zijn meestal niet s'avonds. :)

Inderdaad Karin volgens mij zit her diertje vol met energie naar al die jaren dat hij niet heeft kunnen vliegen, Ik wil er niet eens denken hoe heeft zo'n dier jaren niet gevlogen, ik vindt het vliegen namelijk een vrijheid voor hun  :'( .. Maar hij moet wel goed kunnen vliegen he hahah kan er iemand geen vlieg les geven  :P

karin v h

Heb je lager in huis een paar speelplekjes voor hem ingericht, zodat hij daar kan gaan zitten (tenminste als hij niet te hoog vliegt :D).
Met trosgierst of een spiegel te lokken door dit op tafel te leggen heb je vast ook al gedaan. Ja, je moet blijven proberen maar ik heb je al verteld ik heb ook een paar 'hoogvliegers' ....
Groetjes karin

*Z*

Pffff hij s echt bang voor alles wat een donkere kleur heeft, heb sinds kort een belletje wat ik op tafel leg en waar we samen mee spelen maar verder heeft hij buiten de kooi geen speeltjes.. hij vindt al die kleuren maar niks, had laatst een leuke speeltje gemaakt maar hij schrikt gewoon van de kleuren... Ook kan ik geen trapje in zijn kooi doen of een schommel..Was laatst naar dierenwinkel leuke speeltjes kijken voor buiten de kooi maar kon niks vinden

karin v h

Heb je al eens aan een klein speeltuintje op tafel gedacht. Je hangt er een belletje in een spiegeltje en laat het lekker staan op tafel op een gegeven moment komen ze er wel bij.
Ik heb 4 oudere parkieten en nu 3 jonge parkieten. De ouderen zijn erg bangig de jonkies niet. Nu kocht ik een hele grote touwspiraal met een grote bel eraan. Deze heeft 3 weken in de kamer gehangen. Zo nu en dan heb ik er 1 parkietjes op gezet om eens te kijken of hij bleef zitten. (Ja, kom ik koop geen duur ding als ze er niets mee doen) en ja hoor met zijn zevenen zitten ze er nu op. Maar echt het heeft bijna 3 weken geduurd.
Geduld is een schone zaak en dat is met een trapje en belletje ook - rustig laten wennen echt het kost heel veel tijd. En ik denk dat dat met dat hoogvliegen (en ik hoop het) ook zo is!
Groetjes karin

*Z*

Jah ik ga eens op zoek naar leuke speeltjes,, Maar nu lees ik in een topic dat metaal slecht is, jeetje het stikt hier met metalen belletjes enz..

karin v h

Ja, dat komt door dat topic over loodvergiftiging.
Ik heb overal belletjes zitten ik ga er vanuit dat het tegenwoordig veilig is (o jee, wie krijg ik nu weer allemaal over mij heen ;)). Men mag ook al een aantal jaren geen 'lood' meer gebruiken. ;)
Als je ziet dat hij er aan gaat zitten knagen is het een ander verhaal maar hij komt er bij wijze van spreke nog niet in de buurt. Je kunt ook spiegeltjes nemen, die zijn van plastic en er is ook veel speelgoed op touw/sisal gebied.
Ga eens kijken op google - parkietenspeelgoed dan krijg je een idee wat er allemaal is (ik zeg niet dat je het daar moet kopen). Zo krijg je een idee wat er allemaal is.
Groetjes karin