Nog 2 erbij?

Gestart door Vlindertje, december 02, 2006, 12:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlindertje

Heey..
ik had even een vraagje.
ik heb nu een parkietje van ongeveer 3/4 maanden oud en ik wou er graag nog 2 kleine parkietjes bij.
kan dat? :o

Gr,
Vlindertje.

Mars

Het beste kun je streven naar een even aantal parkietjes, dus of 2 of 4. Daarnaast moet je op het geslacht letten, je moet er voor zorgen dat je in ieder geval niet meer popjes dan mannetjes hebt.

succes en groeten!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hoi,

Ja waarom 2 erbij, dan is er altijd wel eentje die zich alleen voelt.
Waarom neem je er niet 1 bij, of anders 3.

Vlindertje

Ja dat snap ik wel maar dat is omdat ik er nog 1 bij wil, en me zusje dus ook. En we mogen er niet 3 bij, maar wel 2.
beetje raar verhaal maar oke.
Ik probeer het wel gewoon en als het dan niet lukt kan ik er altijd nog een kooi bij kopen..  :)

roha

Ja, dat kan ook natuurlijk.
Als blijkt dat je 2 vrouwtjes hebt, is het beter dat je 1 vrouwtje in een andere kooi zet.

Vlindertje

Jaa, maar ik weet dus niet wat dit is; een mannetje of vrouwtje..
Ga vanavond de andere 2 ophalen, en dan zal ik wel kijken,,
Of kan ik daar gewoon het beste om 2 mannetjes vragen dan?

Groetjes,
Vlindertje & Tweety

Scotty - Keecko

Als je jonge parkietjes ophaalt, is het vaak nog moeilijk om te zien of het een mannetje of een popje is.

Jong mannetje: paarse/roze neusdop.
Jong vrouwtje: heel zacht lichtblauw, met wit om de neusgaatjes.

Als je het zekere voor het onzekere wil hebben, kun je inderdaad beter vragen om 2 mannetjes. Meer popjes dan mannetjes zorgt meestal voor ruzie. Andersom niet.

Veel plezier alvast met de nieuwe aanwinsten.

Groetjes Ilse



En als je even een foto laat zien van het parkietje dat je nu hebt, kunnen wij kijken of het een mannetje of een popje is.

Vlindertje

#7
Ik denk dat dit een mannetje is dan, is beetje paarsachtig.

Kan nu geen goede foto maken, is het te donker voor maar zal wel een oudere foto plaatsen misschien dat het daar een beetje op te zien is

Heel erg bedankt in ieder geval

Groetjes
Vlindertje & Tweety



p.s; let niet op de vleugel, dat is alweer helemaal goed gelukkig! :)

Sara

Hoii,

Wel ik ben een beetje geschrokken van die vleugel!!Door de vleugel verkeerd te kortwieken is ie gaan bloeden?! :'(
Maar dat terzijde,
volgens mij is het ook en kereltje.
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Vlindertje

Dat is allang weer goed joh :D
En ik weet niet hoe het kwam, heb hem zo gekregen van een kennis..

Maar okee ik dacht ook dat het een mannetje was,
bedankt  ;D

Mars

Het lijkt zo wel een mannetje hoor! Dus als 1 van beiden een mannetjes is van de twee nieuwe dan zit je in ieder geval beter dan als ze beide vrouwtjes zijn.

En dan kun je misschien over een maandje/2maandjes een zielig verhaal houden over hoe alleen er eentje is van de drie, waarschijnlijk kunnen je ouders het niet over hun hart verkrijgen om er dan niet nog eentje te nemen.

Houd dus goed in de gaten: meer mannetjes dan vrouwtjes en liefst een even aantal.

Succes en laat even weten of alles goed gaat met die drie.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Hoi hoi,

Tweety is wel een lichtgele parkiet, dan kan heel goed dat de neusdop deze kleur blijft als het een mannetje is, hoeft niet blauw te kleuren.

Hanneke

Vlindertje

Heb toch maar besloten om er 1 bij te nemen :D
kan hem/haar zaterdag ophalen!  ::)
Anders ben ik bang dat het toch verkeerd gaat net als met de 2 die ik hiervoor had..  :(

Groetjes,
Vlindertje

Trippy

Goed dat je toch voor een even aantal parkietjes gekozen heeft.
zal je waarschijnlijk een hoop stress/ruzie schelen

Groetjes,Ursula
en veel plezier met Je nieuwe parkietje

roha

Hoi hoi,

Ik sluit me aan bij Ursula.
Morgen ga je je nieuwe vriendje ophalen, veel plezier alvast!!!

Hanneke

Vlindertje

Heey!

Het gaat heel goed met Pino!

En tussen tweety en Pino gaat het ook heel goed,
Eerst was ik bang dat Pino Tweety ging pikken omdat Tweety een best wel bang en stil vogeltje is.
Maar dat gebeurde niet!  ;D

Alleen als Pino uit de kooi is vliegt hij/zij meestal gelijk naar de lamp, en kan daar zo uren lang blijven zitten.
Maar dat vind ik zelf niet echt gezellig enzo.
Iemand misschien een ideetje wat ik daaraan kan doen?

Groetjes, Vlindertje