onzijdig

Gestart door simpy, december 01, 2006, 17:43:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simpy

hallo, mijn probleem kan misschien een beetje raar overkomen, maar goed.

van vrienden heb ik februari dit jaar een parkiet gekregen. ze MOESTEN er van af wegens omstandigheden. hij was ook heel gesterst enz. hij was toen een jongen, genaamd Youri. het was ook redelijk te zien, donkere pootjes + licht blauwe neusdoppen. Nu hebben we heb dus al een tijdje en zijn neusdoppen + pootjes zijn erg veranderd van kleur!! ze zijn nu erg donker-roze achtig.
toen we heb kregen moet hij minstens al een half jaar tot een jaar oud zijn geweest. dus die begin-fase van welk geslacht heeft mijn vogeltje nou zijn we al voorbij. bij deze doe ik er een link bij van de foto van mijn parkiet, zodat jullie het met eigen ogen kunnen zien.

alvast bedankt voor jullie reactie's!

groetjes simone

[img=http://img187.imageshack.us/img187/8759/vanallessssssss009rs7.th.jpg]

Safrena

Hey simone

Het parkietje op de foto lijkt me een bruine neusdop te hebben
Dus dit is een vrouwtje

vele groetjes

simpy

dankjewel voor je reactie.

maar in het begin bleek het toch duidelijk een mannetje te zijn! hij had ook typish mannetje's gedrag. (hij had toen ook veel stress, want zijn exbaasjes waren niet altijd even lief voor hem/haar) nu is zijn/haar gedrag erg veranderd, maar hij/zij is nu ook veel gelukkiger dan eerst.  :-*   :-*

Mars

Waarschijnlijk had het parkietje eerst lichtblauwe neusdoppen met kleine witte ringetjes om de neusgaten.
Ik geloof dat er hier op de site meestal wordt gezegd dat je geslacht met ongeveer acht maanden wel kunt zien. Dus als hij tussen een half jaar en acht maanden oud was, dan kan het heel goed kloppen dat de kleur nog veranderd is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

simpy

ja dat weet ik, maar eerst had hij/zij echt mannetjes gedrag! youri sexte echt heel veel met zich zelf. (weet even niet ik hoe ik het netter kan zeggen) voor zover ik weet is dat echt alleen mannetjes gedrag. hij/zij doet het wel nu echt bijna nooit meer...

het lijkt me trouwens erg raar als vroeuwtjes dat zouden doen.  ??? of komt dat door zijn 'puberteit' ?

Caradow

Het geslacht van een parkietje is NIET af te lezen aan het gedrag... Sommige gedragingen kan je van zeggen goh dat is typisch mannelijk of vrouwelijk, maar dat wil niet zeggen dat mannetjes geen vrouwtjesgedrag vertonen of andersom.
Ook de kleur van de pootjes zegt helemaal niets...

De parkiet op de fotos 100% vrouwtje

de opmerking over het met zichzelf doen kan ik me helemaal niets bij voorstellen...

simpy

Ja, ik weet het. het klinkt heet onlogish. maar hij deed het echt super vaak! (en dan overdrijf ik niet!) hij zat samen met een 100% meisjes parkietje in een kooi en die waren hardstikke verlieft op elkaar. ze zoende vaak enz. (normaal liefdes-gedrag) ook heeft hij ooit eens met een meisjes parkietje gepaart, helaas is hier niks uitgekomen.

Caradow

Nee dat kan wel kloppen want het IS een meisje!

Binkie en Ukkie voeren elkaar ook... 2 100% mannen, dat zegt helemaal niets...

Hetty


simpy

ooke, dankjewel.

ik wist helemaal niet dat parkieten van hetzelfde geslacht elkaar ook konden voeren. (wat me nu op zich best wel logich lijkt maar goed) maar toch vind ik het raar. maar het zal ook wel door mijn gevoel komen, ik heb hem/haar altijd voor een jongentje aangezien......

dat word een nieuwe naam bedenken voor mijn vrouwtje!! ;)