Let op! De kerst komt er weer aan (kerstplanten)

Gestart door Chantalleke, november 30, 2006, 23:00:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chantalleke

Toen ik net in een eetcafeetje wat aan het eten was gezellig dicht bij de kerstboom, bedacht ik me dat ik bij iedereen best wel weer onder de aandacht kon brengen dat we wel voor veilige kerstplantjes (om ze zo maar eens te noemen) moeten zorgen.
We hebben het al wel gehad over de kerstboom zelf (dennenaalden zijn giftig)
Maar denk ook eens aan hulsttakjes en vergeet vooral de kerststerren niet!!  :o
Ook de plastic-varianten zijn niet parkietveilig (als ze daar aan knagen kan er iets blijven steken in hun krop)
Dus zorg wel voor een veilige gezelligheid!!!

Groetjes
Chantal

Pascalle

Hoi

Bedankt voor de tip. Dat van de kerstboom wist ik niet. Is er niet een soort die niet giftig is? Ik vind een kerstboom namelijk altijd zo gezellig. En amerilles? Die bol staat namelijk ook al in de vensterbank. Is er niet ergens een lijst te vinden met giftige planten?

Alvast bedankt

Pascalle en Tijger

Caradow

amaryllis is zeer giftig

als je de zokefunctie gebruikt en op de website kijkt vind je genoeg lijsten met giftige planten.

Je kan best ene kerstboom nemen, als je maar niet toestaat dat je parkietje er in gaat zitten knagen

Mars

Er bestaat wel zo'n lijst, maar dan met de namen van planten: http://parkietenfreak.nl/z-planten.php . En aangezien ik de naam meestal niet weet... Misschien een idee om deze lijst uit te breiden met foto's? Ik wel wel even foto's maken van alle planten in mijn huis... en als de rest dat ook doet, dan komen we vast een heel eind?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

zon poging heb ik ook al eens gedaan maar vaak weten we de latijnse namen niet en kun je geen fotos vinden, of heel moeilijk...

Chicowen

Aan de lijst met giftige planten incl. foto wordt gewerkt.
Op de site van Jorijn (http://www.parkietenweb.nl/wiki/Giftige_planten) staat een begin van de lijst van de giftige planten incl. al een aantal foto's.
Ik ben hier enige tijd geleden mee begonnen, maar heb nog geen tijd gehad om deze af te maken.
Het is een wiki, dus iedereen die wil kan zich aanmelden en dingen veranderen, dus ook foto's toevoegen. Dit kan overigens over allerlei onderwerpen. Er zijn al een aantal stukken geschreven, maar nog lang niet genoeg. (ja even de site van Jorijn promoten :P, want er is de laatste tijd zo weinig animo voor, terwijl wanneer iedereen een stukje schrijft deze site zeer interessant wordt :D)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid