2 kooien op elkaar

Gestart door PasCa, november 30, 2006, 19:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PasCa

Ik heb 2 kooien een grote en een kleinere ::)
Bij elkaar zijn ze een meter hoog maar als ik ze op elkaar zet dan zit er midden in de kooi tralies en als ze dan naar beneden willen moeten
ze eerst door een deurtje. :(
Zouden ze dat wel doen ... :-*
Wie heeft er ervaring(hihi) :P mee en kan mij helpen


Dankjewel PasCa

Mars

Ik denk niet dat ze dat doen: parkietjes zoeken het liefst het hoogste punt op. Tenzij daar het eten ligt? Maar uit zich zelf om daar te gaan spelen, zullen ze het waarschijnlijk niet doen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

PasCa

Oke Superbedankt voor de reactie want ik kan het goed gebruiken !!!! ;D ;D

Josephine

Je kan het altijd gewoon proberen, of ze naar  beneden gaan of niet. Maar let wel op als je kooien opelkaar zet dat het niet kan omvallen of dat er een ontsnap mogelijkheid is.

Groetjes Josephine

karin v h

Ik heb in 1 kooi een aantal tralies uitgehaald (met een kniptang en heel veel vijlen en schuren) zo kunnen ze van de ene kooi in de andere lopen/klimmen.
Bij 1 kooi heb ik aan de zijkant een deurtje zitten voor een broedblok dat is er dan uit en op diezelfde hoogte hebben wij in de andere kooi het gat gemaakt (zie bovenste regel). Zo kunnen ze heel fijn overlopen. Is dat geen optie dan hoef je geen 2 kooien op elkaar te zetten lijkt mij niet zo handig!

PasCa

Oke allemaal bedankt voor de reacties ik ga het allemaal proberen :D

*Z*

Super idee, ik heb ook nog een lege kooitje, zo kan ik de kooi wat groter en ruimer maken,,, Nu nog mijn vader overhalen hihih, dalijk lukt het niet en hebben we allebei de kooien verpest  :)

karin v h

Als je maar zorgt dat de openingen op dezelfde hoogte zitten - heeft jouw kooi een zijdeurtje voor een broedblok? Je moet n.l. zorgen dat de kooi weer dicht kan. Ik heb trouwens in de dierenwinkel een extra deurtje gekregen om voor de andere kooi te hangen (hebben ze van een oude kooi afgehaald!).
Maar het is een kwestie van tralies eruit knippen goed afvijlen en schuren (blijven voelen met je vingers of het niet meer scherp is), beetje aflakken en KLAAR. Overlopen maar..... ;)
Echt magnifiek.

cee

Ik heb quibus zijn kooi uitgebreid aan de buitenkant. hij is niet zo'n fanatieke vlieger en als ie vliegt dan zit hij alleen maar op de lamp. Door een aantal stokjes aan de buitenkant te bevestigen en wat speeltjes, heeft hij nog meer klim en fladder plezier. Ik heb geen plek voor een grote kooi, dus deze optie maar bedacht. (Hij is nu gezellig met twarres mee aant schreeuwen, hihihi)