Normaal of koud?

Gestart door Belleo, november 30, 2006, 15:39:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belleo

Hallo allemaal,

Mijn parkietje Belle is 'verzot' op de verwarming.
Sinds dat ik haar een keer op de verwarming heb gezet (met natuurlijk een doek eronder) en ik dat nog een keer doe krijg ik haar er niet meer weg zonder veel gebijt en tegenstribbelen. :(
Is dit wel normaal of heeft ze het misschien koud? ???
Zo ja wat kan ik er dan het beste tegen doen?
Ze staat op mijn kamer en daar staat het raam (als ik er niet ben) een klein stukje open voor de frisse lucht maar het tocht niet waar de kooi staat maar het wordt natuurlijk wel koud in mijn kamer.
Zou het daaraan kunnen liggen dat ze op de warwarming wil zitten?


Sonja

Hoi Belleo,

Grote temperatuurschommelingen zijn niet goed voor je parkietje.
Dus als het sterk afkoelt, als jij niet op je kamer bent, en de verwarming aangaat, als je er wel bent, is het temperatuurverschil te groot.
Als het raam openstaat, terwijl je parkietje in dezelfde ruimte is, is dat nu ook te koud.

Het zou dus best kunnen dat je parkietje daarom graag op de verwarming wil zitten.
Toch raad ik het je niet aan, een koutje (of erger) is zo gevat, of hij raakt straks doorlopend in de rui, door de verschillen in temperatuur.

Kun je je parkietje in een andere ruimte zetten, als je er niet bent, en als het raam in je kamer openstaat? Is nog gezelliger voor hem ook. ;)

Groetjes, Sonja.

Belleo

Op een andere kamer zetten is helaas geen optie want de einge kamers waar ze wel in zou kunnen staan, daar staat overdag ook het raam open.
En beneden lijkt me geen goed idee want mijn ouders hebben katten en honden die beneden zijn en de slaapkamers zijn de enige ruimtes waar ze zou kunnen staan want daar zitten de deuren dicht dus kan er geen kat bij komen.
Ik hoop er voor te kunnen zorgen dat het raam niet open wordt gedaan (vooral door mijn moeder) en misschien alleen als Belle even uit mijn kamer is zodat er wel wat frisse lucht bij kan komen.

Groetjes Belleo