Reddingsactie

Gestart door Ranni, november 27, 2006, 17:29:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Citaat van: Parkieten-Freak op november 28, 2006, 19:23:53
En ik maar denken dat ik in een vreemd huis woonde...... ???

offtopic: Vertel PF!

Parkieten-Freak

Dat wil je niet weten Caradow, het is een heel vreemd huis. Ramen die niet te wassen zijn omdat je er met geen mogelijkheid bij kunt komen, (rare plaatsen, en ze kunnnen niet open) en als grote klapper: de lichtkoepel in het trappengat. Dat ding (ik schat ruim anderhalve meter breed) kun je alleen goed schoonmaken als je een steiger op de bovenverdieping  plaatst....
Ranni kent vast wel de huizen met de oranje koepels in Zoetermeer, ontworpen door architect Benno Stegeman. De bewoners van die huizen hebben met hetzelfde probleem te maken........ ;)






Caradow

lol

Ok, als ik ooit nog eens een huis ga kopen, weet ik nu waar ik heeeeeel goed op moet letten ;D

Sanne

offtopic:
@ Parkieten-Freak: tja architecten vinden zweverig "gezwam" belangrijker dan functionaliteit :P...
daarom word ik ook geen architect ;)

karin v h

Gaat deze topic over architectuur of over een parkiet wat tussen het raam en tralies is gevallen - ik ben het even kwijt.

Sanne

Citaat van: karin v h op november 28, 2006, 22:39:49
Gaat deze topic over architectuur of over een parkiet wat tussen het raam en tralies is gevallen - ik ben het even kwijt.

d'r stond niet voor niks "offtopic"  ;)

karin v h

Soms moet het resoluut op ontopic of er wordt een slotje opgedaan.
Nu gaat het al de hele dag over architectuur......
Maar goed - hier wen ik nooit aan. ???

Parkieten-Freak

#27
Tja, als er grasparkieten zijn die klem komen te zitten tussen architectonische hoogstandjes zoals glazen hekken, dan kun je eigenlijk van alles verwachten.
Daarnaast wordt het wellicht weer een beetje "ontopic" als ik verklap dat Croky wel eens in de lichtkoepel gevlogen heeft........ ;)
Tja, Jammer dat Croky niet een keer met een sopje de koepel kan schoonmaken :-X

@ Sjuh:
Eigenlijk best wel jammer dat je geen architect wordt! Vrouwen zijn niet alleen goede architecten maar ook nog eens een stuk pragmatischer dan mannen. ;)


Caradow

Citaat van: karin v h op november 28, 2006, 23:38:41
Soms moet het resoluut op ontopic of er wordt een slotje opgedaan.
Nu gaat het al de hele dag over architectuur......
Maar goed - hier wen ik nooit aan. ???

Soms heb je van die onderwerpen dat een aantal mensen de draad volledig kwijt is... je mag de architect hier de schuld van geven, want die plaatste het glazen hek binnen in huis...(blij dat mijn balkon buiten hangt)

Het voordeel  van het deels offtopic gaan is in dit geval een mooie manier om te waarschuwen voor potentiele gevaren die door architecten worden gecreĆ«erd ;)

Ranni

Nou met Puk gaat het helemaal goed. Ze is weer vrolijk en elke ochtend en avond wacht ze bij haar deur om weer even door de kamer te kunnen vliegen. En de vitrages zijn heel goed dicht!

Ja die koepels ken ik in Zoetermeer. Zeer onpraktisch.
Conclusie: architecten denken niet aan losvliegende parkietjes!  >:(

groetjes en een pootje van Puk