Reddingsactie

Gestart door Ranni, november 27, 2006, 17:29:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ranni

Hallo allemaal,

Vrijdag was er met Puk iets heel spannends gebeurd wat ik graag even wil vertellen.
Eerst een kleine uitleg over de bouw van mijn huis, ter verduidelijking van de gebeurtenis:
Ik heb schuiframen tot aan de grond, en voor het raam hebben ze dus een glazenhek neergezet zodat je er niet uitvalt als raam openstaat geschoven. Nu is de arcitect heel slim geweest en heeft dat hek vrij hoog gemaakt en de ruimte tussen raam en hek is erg smal. Het is dus onmogelijk om daar tussen als er iets is gevallen het op te pakken. Je moet gewoon een lange dunne arm hebben, en aangezien ik dat niet heb...probleem.
Voor het raam heb ik vitarges hangen...2 delen.

Nu de gebeurtenis:
Puk zit graag in de vitrages, dus zo ook vrijdagavond. Alleen tijdens het landen in het midden van de vitrages (waar de 2 delen aan elkaar sluiten) verliest zij haar evenwicht en valt zo naar beneden tussen het raam en hek. Ik schrok me gek!
Ik ga meteen naar haar toe en probeer haar te pakken in de pogingen als zij naar boven probeert te fladderen. Maar het is veel te hoog en te steil voor haar, en ik kan niet bij haar. Zij piepen en schreeuwen, heen en weer lopen...
Toen kwam ik op het idee om trostgierst te pakken. Dus ik hang de trostgierst naar beneden naar haar toe. En ze begreep meteen wat ze moest doen...ze klom in de trostgierst en zo kon ik haar omhoog krijgen uit de smalle ruimte tussen raam en hek. Ze vloog meteen haar kooi in en wilde meteen even niks. Ik denk dat ze erg geschrokken was. En ik ook!

Het leek net een echte reddingsactie..
Nu gaat gelukkig alles weer goed met haar!
groetjes en pootje van Puk.

Caradow

begrijp ik het nou goed dan dat het raam open stond? ik neem aan dat het hek BUITEN het raam zit....

karin v h

Nou Caradow het hek zal wel binnen hebben gezeten anders was de vogel wel gevlogen..... ;D

Maar Ranni wel een goede actie met die trosgierst.
Bij mij is ooit een witte parkiet achter een kast gevallen die met keilbouten aan de muur vastzat. Wij hebben hem kunnen bevrijden d.m.v. een lange lat achter de kast heel voorzichtig omhoog te halen.
De parkiet krijsen - dat wil je niet weten maar er was geen oplossing.
Toen hij erachter uit kwam was hij niet meer 'wit'   :P
Groetjes karin

Caradow

Citaat van: karin v h op november 27, 2006, 19:28:17
Nou Caradow het hek zal wel binnen hebben gezeten anders was de vogel wel gevlogen..... ;D

Ik dacht altijd dat hekken buiten geplaatst werden :P Maar ik kan er naast zitten....


karin v h

Offtopic:
Ik heb in een souterain gewoond en daar zaten de hekken binnen en de ramen buiten - maar ik geef toe dat het verhaal wat vreemd klinkt.
groetjes karin

Caradow

Citaat van: karin v h op november 27, 2006, 19:42:58
Offtopic:
Ik heb in een souterain gewoond en daar zaten de hekken binnen en de ramen buiten - maar ik geef toe dat het verhaal wat vreemd klinkt.
groetjes karin
we zijn nooit te oud om te leren :P

Zo en nu weer ontopic!

Wel een geweldige reddingsactie trouwens Ranni :)

Idske

Ik kan me goed voorstellen dat jij en Puk geschrokken zijn.

Goed opgelost! ;D

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Josephine

Tjonge wat zal je geschrokken zijn zeg! Maar je hebt het goed opgelost!

Groetjes Josephine

roha

Geweldige oplossing heb je bedacht. Geloof best dat jullie vreselijk zijn geschrokken.

@Caradow; Ben ook benieuwd of het hek binnen of buiten zit.

Parkieten-Freak

Ik durf het haast niet te vragen maar hoe zit dat nou met het hek?  ???
Van mij mag je een foto plaatsen........ook al is alles van glas. ;)


Caradow

ik ben blij dat ik toch niet de enige ben ;)

karin v h

nu maar wachten op een reactie - we zijn reuze nieuwsgierig..... ;)

Ranni

Haha ok. Ja het klinkt ook inderdaad heel vreemd met dat hek. Toen ik er net woonde moest ik er ook erg aan wennen.
Maar het glazen hek staat echt binnen. Dat hek is 1 meter hoog ongeveer. En de ruimte tussen hek en raam vrij smal.
Het is een schuifraam van de grond tot aan plafond. Dus je moet echt iets hebben om er niet uit te vallen.
Ik heb er ook een vitrage voor hangen omdat het gewoon lelijk is om te zien en zodat Puk niet tegen de ramen vliegt.

Dus iedereen ik begrijp dat het verhaal heel raar klinkt! Het is ook raar. Had liever dat ze dat hek aan de buitenkant hadden gebouwt. Helaas geen foto ervan trouwens.

groetjes!

Caradow

lol

Blij dat het hek binnen staat.... maar ik kan me voorstellen dat dat geen gezicht is ;)
Ik hoef in ieder geval niet te gaan preken dat je ALTIJD het raam dicht moet houden als je parkietje los is :P

Ranni

Hahha nee ik heb 1 keer die fout gemaakt en nooit meer.
Dus daar let ik heel goed op!


Sanne

Je ziet dat wel vaker hoor zo'n hek... in de gevangenis bijvoorbeeld :P

Ranni

Haha grappig Sjuh.
Het is gewoon een rare manier van bouwen...ze proberen modern te zijn ofzo in Zoetermeer.

Caradow

Zoetermeer.... zeg dat dan meteen..... :P

Laten we maar weer ontopic gaan voor we Ranni hier helemaal wegjagen :P

roha

Hoi hoi,

Ja lijkt me ook een raar gezicht zo'n hek aan de binnenkant. Maar goed dat is dus duidelijk.
Zijn jullie allebei weer bijgekomen van de schrik?

Hanneke

Parkieten-Freak

En ik maar denken dat ik in een vreemd huis woonde...... ???