'Bedtijd' Doek over kooi??

Gestart door m-o-81, november 29, 2006, 08:49:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

m-o-81

Is het nodig altijd een doek over de kooi te doen? Zo ja hoe laat? Ik doe dit eigenlijk nooit  :-[

Caradow

Het is geen must, de een kiest er wel voor en de ander niet...

Als je de zoekfunctie gebruikt, kun je alle eerdere meningen hierover rustig doorlezen.

sergio979

bij mij doe ik het nooit en het stoort niet

Josephine

Het hoeft niet persé maar, als je savonds om half 11 á 12 uur nog lekker vrolijk benede zit of zelfs nog later, dan zou ik het wel doen. Dan kan je parkietje vast slapen, en het word een goede gewoonte als elke avond de doek over de kooi gaat.

Groetjes Josephine

kekavo

Ik doe het zelf altijd wel. Zeker in de zomer is dat fijn, want dan zijn ze wakker als de zon op is, en hier gaan ze dan fijn schreeuwen. Is niet zo leuk om 4 uur in de ochtend.

parkietenfan

Ik doe het ook altijd. In het verleden met coco en nu met Binkie. Naar mijn idee hebben ze toch wat meer rust met een doekje erover. En zeker aan Coco merkte ik, toen hij er eenmaal aan gewend was, dat hij pas ging slapen en op zijn schommel ging zitten als het doekje op de kooi kwam.
En ze zijn beter beschermd tegen eventuele tocht en kou voor de nacht.

Sharonnetje

Als ze druk zijn en savonds laat nog gaan schreeuwen zou ik het wel doen dan worden ze wel rustig
als ze dit niet doen is het helemaal aan jou
Denk je dat ze het nodig hebben ??
(ik doe het zelf wel )
sommige parkieten vinden het fijn de anderen juist niet ! :-X

Josephine

Ondertussen heb ik het een paar keer geprobeert om een doek over de kooi te doen, maar Rakker is er bang voor. Als ik de doek over de kooi doe dan blijft ie helemaal gebukt op ze stok zitten!!!! Ik vind het er wel een beetje zielig uit zien, of is het gewoon een kwestie van wennen?

Groetjes Josephine

Caradow

Ja, over het algemeen is het ene kwestie van wennen. toen ik nog een normale kooi had en er een doek overheen deed, begon Coco altijd even flink te mopperen als ik de doek eroverheen deed. Dit bleef altijd wel aanwezig. Je zou kunnen proberen om overdag te eofenen met het opleggen van de doek, dan is het nog goed licht en kan hij zien dat het geen kwaad doet. Als je dit af ent oe oefend, zal hij er makkelijker aan wennen en het ook in de avond, als het wat donkerder is niet zo angstig zijn.

karin v h

Ik doe altijd een doek over de kooi, mijn kleine parkietjes (nu 1/2 jaar oud) vinden het niet zo leuk en aan de voorkant laat ik de doek er maar een stukje overheen hangen.
Het heeft als voordelen ze slapen langer door omdat het donker blijft. Als de kachel 's avonds naar beneden wordt gezet blijft de warmte lekker onder de doek hangen.
Vooral 's zomers als het vroeg licht gaat worden blijven zij ook langer rustig. ;)
Groetjes karin

cee

Sinds het zo koud is buiten, gooien wij er ook maar een deken overheen, zo blijft het toch ietsjes warmer en tocht het in ieder geval niet. Vooral omdat het ruien best lang duurde zijn we dit gaan doen en met resultaat ;D. Quib vind het niet erg, gaat op zijn speeltje of touw zitten en vind het goed. Als we te lang in de kamer blijven hangen, dan laat hij nog even weten dat hij er ook nog is onder de deken, echt heel lief :-*

Sara

Ik deed eigenlijk nooit een doek over de kooi, maar als ik 's morgens opstond merkte ik dat Pucky nog heel wakker eruit zag. Hij sliep nooit met z'n kopje tussen z'n veertjes en leek een beetje tè waakzaam te slapen. Mijn broer blijft vaak erg laat werken en dus heb ik besloten een doek over de kooi te doen. Sindsdien springt Pucky 's avonds heel blij op z'n slaapschommeltje als hij ziet dat ik de doek over de kooi ga hangen, hij vindt het dus veel fijner en rustiger zo.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Trippy

Zelf doe ik ook altijd een doek over de kooi,
Rond een uur of 9,
Meestal rond een uur of 9 springen ze al op hun favorite slaapplek.
Alsof ze het weten :P
Ik had gister hun kooi weer opnieuw ingericht,ze gingen wel slapen maar alles was nog onwennig waardoor
ze steeds van plek wisselde om weer een slaapplek uit te kiezen,zo merk je wel dat hun ook hun ''bed'' hebben :P

joey

ja dat is met Ian precies zo ::)ze gaat rond 21:00 al klaar zitten op haar plekje om te gaan slapen,Maar Joey blijft vrolijk door kwetteren en eten :-* :P.Dan leg ik een deken erover omdat ik een vast ritme met slapen heel belangrijk vind voor de parkieten.Maar dan word ian heel onrustig gaat ze ruzie zoeken met joey >:(en naar een minutje of 5 slapen ze beide :)eigenlijk wel grappig als je bedenkt dat ze ieder hun eigen willetje hebben en Ian dat ook duidelijk laat merken als ik met de dekens kom :P



                                                       Sylvia joey en ian

sergio979

Ik zet nu ook altijd de doek over de kooi...
zelf als ik het licht al uit doe gaan ze meteen op zijn slaapplekje zitten

;D ;D ;D