nog steeds niet tam!

Gestart door parkietlover, november 26, 2006, 13:45:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietlover

Hoii ik ben denise en ik heb al een maand een blauw parkietje.
Mijn parkiet is nog steeds niet tam.
de eerste dag toen ik met mijn hand de kooi in kwam bleef hij/zij rustig zitten,
De tweede dag liep hij ineens weg en ging door de kooi vliegen en was heel erg druk.
ik weet niet wat met hem aan de hand is!
zal ik hem ooit nog tam krijgen?
Alvast bedankt ;D
                         Groeten van Denise en schattige parkiet Tweety

Trippy

Zelf heb ik mijn parkietjes nu bijna 2 maanden,
Ze zijn ook nog niet echt tam,Maar het gaat steeds beter.
Ik laat ze gewoon losvliegen omdat ik het zielig vindt om ze in hun kooi te laten vliegen.
Ze gaan er zelf weer in na ongeveer 1 uur.Maar wat ik het leuke vindt ze komen 2 keer in de week gevoon op je hooft op arm zitten dus het gaat steeds beter met de 2 van mij.
Bij het tam maken van een parkiet heb je veel geduld nodig,de ene parkiet is sneller tam dan de andere dat ligt aan de inzet van t baasje en van het karakter van je parkiet.


Groetjes,
Ursula + Wizzy&Woppy  :-*

parkietlover

Ik laat mijn parkiet ook gewoon rond vliegen maar hij komt dan niet meer in zijn kooi en ik ben bang dat hij ontsnapt!
wat moet ik doen als ik bijvoorbeeld dringend weg moet en tweety uit zijn kooi is?

                   groeten denise en parkiet tweety

parkietlover

Ik doe altijd een beetje zaad in mijn hand en ga dan zo met mijn hand naar hem toe maar dan vliegt hij door de kooi of is erg bang wat kan ik daar tegen doen?

              groeten denise en tweety

parkietlover

#4
Hoi mijn parkiet is nog niet echt tam maar ik laat hem we rondvliegen!
maar als ik hem laat rondvliegen dan krijg ik hem niet meer te pakken want hij gaat niet vanzelf in zijn kooi wat moet ik nou doen tot hij weer in zijn kooi gaat help me a.u.b.!

                              groeten denise en tweety

roha

Hallo Denise,

Ik heb het gevoel, als ik al je verhalen/vragen lees, dat je veel te ongeduldig bent en teveel vraagt van je parkietje op dit moment. Je hebt hem nog maar een maandje. Lees maar eens de site goed door, daar vind je goede antwoorden op veel van jouw vragen.
Succes!!

Roha

parkietlover

ja ik weet dat ik ongeduldig ben maar zo zit ik in elkaar!
Maar ik vindt het gewoon leuk om mijn vogel ook tam te maken!
als ik al die verhalen van die mensen lees waarvan gun parkiet tam is dan wordt ik heel erg droevig tot mijn parkiet nog niet tam is :(
                                         

                         groeten denise en tweety

roha

Vaak werd je ongeduld averechts op het vertrouwen van een dier, zo ook een parkiet.
Je denkt toch niet dat die mensen hier waarvan hun parkiet zo gaaf tam is en ook nog kan praten, dat dat van de een op andere moment gebeurt. Daar gaat zoveel tijd in en zoveel herhaling in zitten.
Ik hoop voor jou en je Tweety dat je je engelengeduld ergens van achteruit die kast te voorschijn kan halen, want dat is wel de basis voor je parkiet.

Roha

parkietlover

Ja dat hoop ik ook maar het lukt me gewoon niet!
iedere dag probeer ik het maar hij blijft maar bang en ik heb iedere keer het gevoel dat ik het niet goed doe zou dat zo kunnen zijn?

                   groeten denise en tweety

roha

Tja, mijn vader zei altijd: 'kanniet ligt op het kerkhof en wilniet ligt ernaast'. 'Waar een wil is, is een weg'. 'Je kan alles, als je het maar echt wilt'.
Nogmaals jouw verwachtingspatroon ligt veel te hoog.
Er gaan soms wel jaren overheen voordat een parkiet zo tam is, als jij graag wilt.

roha

Zeg, als je nu eens eerst de zoekfunctie gebruikt en de site goed doorleest, vind je veel antwoorden op jouw vragen.
Maar een ding Kortwieken helpt je niet bij het tam maken van Tweety!
Geduld geduld en nog eens geduld.......

Groetjes!

parkietlover

#11
waar staat dat zoekfunctie?

Zoekfunctie:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search
En daarnaast wil ik je verzoeken eens de forumregels door te lezen:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0
Gr. Ingrid

kekavo

Hoi,
Kijk eens op deze site. Misschien tan daar nog wat tips voor je op.
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

Een maandje bezig zijn is nog helemaal niet zo lang.
Mij idee is dat iedere parkiet in zekere maten tam kan worden, dus niet getreurt. Maar iedere parkiet is een eigen individu met zijn eigen karakter, de 1 is wat banger dan de ander. Dus zal de 1 sneller tam worden dan de ander.

Misschien helpt het om een klein stapje terug te doen? Ik weet dat dat erg veel vraagt van je gedult, maar je krijgt er wel wat voor. Probeer even uit wat je wel mag doen. Mag je je hand een klein stukje in de kooi doen, of kan hij helemaal in de kooi zonder dat de vogel schrikt? Doe wat je mag doen, en even 1 of 2 dagen niet meer dan dat. Wat ook heel belangrijk is, is dat je tegen je parkietje blijft praten als je met hem bezig bent. een roofdier besluipt zijn prooi zonder geluid te maken, en wij zijn nou eenmaal roofdieren in de ogen van een klein vogeltje. Dus zal hij minder bang zijn als je geruststellend tegen hem praat.
Als je een paar keer vol hebt gehouden om te doen wat kan, kun je proberen om heel langzaam je hand wat heen en weer te bewegen, niet te ver. En als dat een paar keer goed gegaan is, draai je je hand een paar keer om. Zo ga je net zo lang verder tot hij uiteindelijk op je hand komt zitten.

dat je daarbij gedult moet hebben, dat is niet anders en ik weeet hoe frustrerend dat kan zijn. De ene parkiet zit al een week op mijn vinger tijdens het eten van de trosgierst, de ander eet wel uit mijn hand, maar is verdwenen als ik ook maar even de trosgierst beweeg. dat is iedere keer weer balen, maar hij is nou eenmaal wat banger dan de ander.
Je kan de tijd die je moet wachten tot hij tam is trouwens erg leuk doorbrengen, hoor. Ga gewoon lekker in de buurt zitten, en praat veel tegen hem. Als je veel dezelfde dingen zegt op dezelfde toon, doe je 2 dingen tegelijk. hij leert je stem kennen, hij zal echt naar uje gaan luisteren, en je leert hem praten. Als hij daar aanleg voor heeft, zal hij dat op den duur na gaan zeggen. En geniet van de leuke dingen die hij doet met spelen. Leer zijn karakter kennen door gewoon naar hem te kijken. Is ook erg leuk!

Veel succes en veel plezier.

parkietlover

nou heel erg bedankt voor die fijne informatie is zal het zeker allemaal doen ;D

                     Groeten denise en tweety

Trippy

Hoi,
Denise ik heb helemaal het zelfde.
ook ik wil graag mijn parkiet)jes' tam maar ook bij mij wil het niet lukken

parkietlover

oh nou ik vind het best wel irritant dat mijn parkiet niet tam wordt maarja geduld is het woord voor die slotje! :-\

martijn

en gaat inderdaad bij de ene sneller dan bij de andere bijv. ik heb mijn 2 pietjes sinds woensdag en als ik met mijn hand nu de kooi in kom en zachtjes tegen hun borstje aan druk dan gaan ze op mijn hand zitten maar ze gaan nog niet bij mij iztten als ik bijv. trosgierst of iets anders lkkrs in mijn hand heb.

Trippy

Bij mij gaat het nu al weer steeds beter,
En ze komen steeds dichterbij zinds ongeveer 1 weekje,
Geduld,Geduld,Geduld,Geduld en nog een keer Geduld.
Ik weer dat het moeilijk is maar de aanhouder wint ;D

Groetjes en veel succes,
Ursula