uit de dierenwinkel of direct uit het blok?

Gestart door parkietenfan, november 23, 2006, 23:08:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenfan

Wie heeft er ervaring met het tam maken van een vogeltje wat uit een dierenwinkel komt (+/- 12 weken oud) en wie met ééntje die direct uit het blok komt.
Volgens sommige mensen is zo'n 12 weken al te oud om ze nog goed tam te maken maar mijn vorige parkiet kwam ook uit een dierenwinkel en moet ook rond die leeftijd geweest zijn.
Is het echt zo dat parkietjes van 7 weken direct uit het blok makkelijker in omgang zijn.
Het lijkt mij dat je met genoeg geduld en liefde evenveel moet kunnen bereiken. Of toch niet?

kekavo

Paco, mijn vorige parkietje, kwam uit de dierenwinkel. Ze wasongeveer 11 weken toen ik haar kocht. Ze was vrij snel tam. Vooral als ze los was. Als ik met mijn hand in de kooi kwam, was ze daar altijd een beetje bang voor (altijd gebleven, mijn eigen schuld) maar verder kwam ze altijd bij me zitten, en met me spelen. Dus ik heb er geen slechte ervaring mee. de 2 die ik nu heb komen ook uit een dierenwinkel, maar zijn een heel stuk jonger.

roha

Hoi,

Als je de site gped had gelezen, wist je dat het niet uit maakt hoe oud je parkiet is om hem/haar tam te maken.
Het ligt ook nog aan het karakter van de parkiet.
Het gaat erom hoeveel tijd je er in steekt en hoeveel aandacht je geeft. Het kost bij de ene parkiet meer geduld dan bij de andere.

Roha

parkietenfan

#3
oeps, sorry. Dan heb ik de site inderdaad niet helemaal goed nagelopen.
Na 6 jaar dezelfde parkiet moet je je weer opnieuw een beetje verdiepen in het hoe of wat.
Die van mij was supertam, dankzij zijn karakter, maar waarschijnlijk ook door mijn geduld en liefde voor hem.
Maar ik hoor de laatste dagen reacties van mensen dat dat eerder uniek zou zijn dan gebruikelijk omdat hij niet superjong was toen ik hem kreeg.
Onzin dus toch.

Van mij mag deze topic dus eigenlijk wel gesloten worden dan  ;)

Berichtjes samengevoegd. ;) En op verzoek een slotje. *klik*
Groetjes, Sonja.