Google Adsense Reclame

Gestart door Parkieten-Freak, juni 28, 2005, 22:32:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Beste forumleden,
Zoals jullie weten, hebben we enige tijd een reclamebalkje van Google AdSense op de website gehad, dit met als doel om met de opbrengsten de kosten die Jorijn maakt bij zijn host te kunnen dekken.
De teller stond op 95 dollar vandaag. Bij 100 dollar zou men gaan uitbetalen.
Althans, dat dachten we.
Totdat deze mail vandaag binnenkwam:

Hallo Jorijn,

Het is ons opgevallen dat de advertenties op uw webpagina's ongeldige
klikken hebben gegenereerd. Uw Google AdSense-account is daarom
uitgeschakeld. We hebben deze stappen ondernomen in een poging het
belang van de AdWords-adverteerders te beschermen.
De advertenties op websites van uitgevers mogen geen ongeldige klikken
genereren, waaronder, maar niet beperkt tot, klikken die zijn
gegenereerd doordat uitgevers op hun eigen webpagina's klikken, klikken
die zijn gegenereerd door het gebruik van robots, automatische
klikprogramma's of andere misleidende software.
Dergelijke praktijken zijn in strijd met de Algemene voorwaarden en het
programmabeleid van Google AdSense. Deze zijn te vinden op:

https://www.google.com/adsense/localized-terms?hl=nl
https://www.google.com/adsense/policies?hl=nl

Uitgevers van wie het account is uitgeschakeld vanwege ongeldige
klikactiviteiten mogen niet langer aan AdSense deelnemen en ontvangen
geen verdere betalingen meer. De opbrengsten van uw account zullen op
de juiste wijze aan de betreffende adverteerders worden teruggegeven.
Met vriendelijke groeten,
Het Google AdSense-team


Hieronder mijn reactie:


Betreft: Stopzetting account Google AdSense van dhr. J. Schrijvershof.

L .S.
Tot mijn grote verbazing zie ik dat u het account van de heer Schrijvershof zonder voorgaande berichtgeving heeft stopgezet. De reden waarom is mij niet duidelijk. Bewijsmateriaal voor vermeende illegale praktijken, of de aard van de illegale praktijken heeft u niet nader kenbaar gemaakt noch meegezonden.
Een simpel gegenereerd automatisch e-mailbericht met de mededeling dat het account om bovengenoemde redenen wordt stopgezet is daarom onvoldoende.
Er zijn geen klikken gegenereerd door robots, automatische klikprogramma's of andere softwarematige toepassingen. Dat een website eigenaar af en toe op een advertentie op zijn eigen site klikt, kan hem of haar niet kwalijk genomen worden.
De stopzetting uwerzijds van het account van dhr. Schrijvershof riekt mijnsinsziens naar frauduleuze handeling en misleiding, mede doordat belanghebbende zeer binnenkort een betaling (95 dollar) kon verwachten uwerzijds.
Ik verzoek u dwingend om dhr. Schrijverhof het geld wat hij eerlijk verdiend heeft met het plaatsen van advertenties alsnog uit te betalen. Tevens verzoek ik u om zijn account onmiddelijk te re-activeren.
Doet u dit niet, dan zullen passende maatregelen mijnerzijds genomen worden.
Ik zal beginnen met het aankaarten van uw dubieuze praktijken bij de Consumentenbond Nederland, alsmede bij de 3 grootste Computerfora van Nederland.
In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Met vriendelijke groet,
(Mijn naam)


Wij houden u op de hoogte van het verloop van deze zaak.


Dick uit Aruba

#1
Een reden om te denken dat er een robot of klikprogramma actief is geweest, kan door het volgende (misschien) worden gegenereerd:

Ik kan mijn browser zodanig instellen dat als ik op een advertentie klik, deze in een nieuwe browser window wordt geopend. Nu kan ik vervolgens weer terug gaan naar het forum window en weer klikken. Ik kan dit, onbewust van de consequenties, 100 keer snel achter elkaar doen. Je weet nooit welke triggerhappy parkietenfan een handje wou helpen (?)

Als ik dit bovenstaande softwarematig zou bijhouden, zou dat een conclusie kunnen genereren dat het hier iets duister aan de hand is. Ook ik zou in hun plaats er financiƫle consequenties aanhangen, doch zou ik, wat jij zeer terecht hebt opgemerkt, dit VEEEEEEL professioneler en VEEEEEEEL sneller hebben aangepakt.

Professioneler in de zin van jou te laten tonen wat mijn bevindingen zijn en daarbij om een verklaring vragen. Kortom bewijs leveren en je ermee confronteren.

Het is heel erg laaghartig om het op te laten lopen tot 95 Euro en dan zeggen "bekijk het maar". Het stinkt naar Fraude met hoofdletter "F".

Hoe dan ook, veel geluk met het afwikkelen van deze kwestie.

Dick.

deborah

#2
Ik vind het *kinp*dat het is uitgeschakelt.... Het is gewoon *kinp* dat mensen vaak op zo'n ding gaan zitten klikken dan...

We letten op onze woorden keuze  ;)
gr safrena

Jorijn

#3
Inderdaad behoorlijk ....   :angry2:

We proberen google nu met bewijs te laten komen, Je mag namelijk niet zomaar een account afsluiten zonder enig bewijs te hebben.


Een vriend van mij had er een bedrag van $300 opstaan. En net voor de uitbetaling kreeg hij net zo'n mailtje :S

Hij liet het er bij zitten. en dat is een ding wat ik niet doe ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Kuslar

Hi allemaal

Blijkbaar zijn er mensen in nederland die niet eerlijk zijn. Als ze maar een kleine vermoede hebben van fraude en dan stoppen ze er gelijk mee, zonder onderzoek, uitleg of wat dan ook. Ik zie dat vaak, zonder resultaat. En daar zit je dan en je kan geen kant op.

Ik denk ook dat jorijn in een korte tijd veel geld heeft verdient en dat ze daar door ook aan fraude denken terwijl dat helemaal zo hoeft te zijn.

Veel succes jorijn.

deborah

#5
Misschien willen ze niet uitbetalen en doen het daarom maar zo.... Ik vind het super *knip* voor de mensen die hoopten dat geld te krijgen.

Jorijn

#6
CiteerMisschien willen ze niet uitbetalen en doen het daarom maar zo.... Ik vind het super *knip* voor de mensen die hoopten dat geld te krijgen.
[snapback]6264[/snapback]


Wij proberen dus het geld nog te krijgen.  Of het lukt is een 2e
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

#7
En het vervolg:
Een e-mail van Google AdSense gericht aan Jorijn.
(Mijn e-mail hebben ze overigens niet beantwoordt.)



Hallo Jorijn,
Bedankt voor uw bericht.

We zijn van mening dat we met het uitschakelen van uw account de vereiste
maatregelen hebben getroffen om te voorkomen dat er ongeldige klikken op
uw site plaatsvinden.

We begrijpen dat u graag specifieke informatie wilt ontvangen over de
ongeldige klikken die we hebben geconstateerd. Gezien de aard van ons
eigen controlesysteem kunnen we helaas geen informatie over deze klikken
geven. We garanderen u echter dat we uw accountgegevens grondig hebben
onderzocht nadat we uw reactie hebben ontvangen. We hebben toen opnieuw
moeten vaststellen dat de advertenties op uw site ongeldige klikken hebben
gegenereerd. Vanwege ons beleid met betrekking tot ongeldige klikken en
ter bescherming van onze adverteerders, hebben we uw account
uitgeschakeld.

Zoals u kunt lezen in onze Algemene voorwaarden, behoudt Google zich het
recht voor om de deelname van een uitgever op ieder moment te beƫindigen.

Bedankt voor uw begrip.
Met vriendelijke groeten,
Het Google AdSense-team



Uiteraard weer een antwoord van mij:

L.S.
Hartelijk dank voor uw bericht dat ik via dhr. Schrijvershof mocht ontvangen.
Een reactie op de door mij gezonden e-mail heb ik tot op heden niet mogen ontvangen.

Om terug te komen op het onderwerp:
Ik vind uw onderstaande reactie uitermate zwak en incompleet.
Als u van mening bent dat er ongeldige klikken gegenereerd worden, dan is het niet meer dan fatsoenlijk om daar openheid van zaken in te geven.
Dit doet u niet. Sterker nog, u laat op geen enkele wijze blijken op welke wijze, of door wie er ongeldige klikken gegenereerd zijn.

Op zich is het al dubieus om te veronderstellen dat het klikken met de muis een frauduleuze handeling is.
Dat is het namelijk niet. Mocht het wel zo zijn, dan zet uw bedrijf mensen aan tot frauduleuze handelingen, hetgeen op zich een strafbaar feit is.

Het lijkt mij niet meer dan billijk om dhr. Schrijvershof het geld wat hij verdient heeft door het plaatsen van advertenties op zijn website aan hem uit te betalen.
Mocht u in gebreken blijven in deze, dan zal ik (zoals ik u gisteren medegedeeld heb) niet schuwen om de publiciteit in deze te zoeken. Ik geef u 48 uur de tijd om alsnog orde op zaken te stellen in deze.
Of u levert bewijsmateriaal, of u betaalt uit.
Doet u geen van beiden, dan wordt hoog tijd dat uw dubieuze en ondoorzichtige praktijken eens nader doorgelicht worden.

Met vriendelijke groeten,
(mijn naam)



Nah...en we wachten maar af....... ;)


Anita & Marisa

Wat een raar gedoe allemaal!!!!
Heel goed dat u zo'n mail gestuurd heeft Anneke, nu inderdaad afwachten.
Het zijn gewoon een stelletje oplichters!  :angry:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

sebastiaan

#9
*knip*

Dat je boos bent kan ik begrijpen ;)
Maar we letten op onze taal
gr safrena

Parakiki

#10
Nou ja dat even znel een acount afsluit is echt misslijk(ik meen het) zoals jullie zeggen dat je erst een bewijs moet hebben dat is waar. Maar ik vind het oplichterlij en het is ook oplichterij.Je word uitbetaalt en dan zo'n mail?Laat me niet lachen......Mensen kijk naar hun ervaring ik zou die banner niet willen gebruiken straks word ik ook opgelicht.  :angry2:  :angry:  :glare:  <_<

Robin

dat is gewoon niet goed dat je het account gewoon sluit ik wordt er echt ziek van
afwachten maar!hopelijk komt het nog goed!

Parakiki

#12
-knip-

Je kan doelen stellen, maar laat ze ook haalbaar zijn.

Jorijn

Aangezien we nog niks weten sluit ik dit topic even totdat er meer nieuws is.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com