nieuw parkietje

Gestart door loesje, november 22, 2006, 12:07:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

loesje

Hallo,

Zoals jullie in het topic ''ziekten' hebben kunnen lezen is ons lieve parkietje chico vorige week overleden. natuurlijk missen wij hem nog elke dag en dat zal ook wel even duren. Toch hebben wij besloten om binnenkort voor een nieuw parkietje te gaan kijken omdat wij zo gek zijn op deze kromsnaveltjes en het nu wel erg stil is in huis. Nu zitten we echter te twijfelen over wanneer we dit gaan doen. We gaan nl in medio febr/ maart verhuizen en op zich denk ik dat het het verstandigst is om even te wachten tot we in het nieuwe huis zitten zodat het parkietje niet mee hoeft te verhuizen. Maar nu is ook het geval dat ik binnenkort geopereerd ga worden aan mijn voet waardoor ik minimaal zes weken in de ziektewet zit. Dat betekend dus dat ik dan alle tijd heb om aan ons nieuwe parkietje te besteden om hem tam te maken en aan ons/mij te laten wennen. Daar is dus ook wel weer wat voor te zeggen vindt ik. Mijn man wil het liefst een jong parkietje (uit blok) en aangezien wij dachten dat die er alleen in het voorjaar waren zouden we zowiezo daarop wachten. Nu lees ik echter overal dat er bij sommige kwekers het hele jaar door jonge parkietjes zijn, dus daar hoeven we dan niet op te wachten. Wat is volgens jullie het beste om te doen???

Groetjes Loes

Parkieten-Freak

Ik begrijp het dilemma. Toch lijkt het me helemaal niet zo gek om nu al een parkietje te nemen, je hebt dan inderdaad alle tijd om je met je nieuwe parkietje bezig te houden. Tijdens de verhuizing zou je het vogeltje enkele dagen bij vrienden of kennissen onder kunnen brengen.
En zoek je nog een parkietje uit het blok? Nou weet ik niet waar je woont, maar forumlid Annika heeft momenteel 2 jonkies die binnenkort uit het blok mogen!
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10891.0
Succes, en sterkte met de operatie! ;)


Annika

Hoi Loes,

misschien ben ik bevooroordeeld, maar inderdaad denk ik dat nu een parkietje aanschaffen geen slecht plan is. Zoals je al aangeeft heb je de komende weken veel tijd, waardoor je lekker met je nieuwe maatje bezig kunt zijn.
Verhuizen hoeft geen probleem te zijn, zolang je maar niet een parkietje in verflucht en op tocht zet bij een eventuele verhuizing (maar ik neem aan dat jullie eerst de boel op orde maken voor jullie eventueel jullie parkietje meenemen?)
Zoals Parkietenfreak al aangeeft ben ik voor mijn twee jongen nog op zoek naar lieve nieuwe baasjes, maar ook ik weet natuurlijk niet waar je woont ( ik in Doetinchem = tussen Arnhem en Duitse grens)

Heel veel succes met de operatie en met de beslissing wanneer jullie een nieuw parkietje willen aanschaffen!

Groetjes Annika

loesje

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. En annika, het klinkt voor mij erg aannemelijk en de de parkietjes zien er erg schattig uit op de foto's. Maar ik heb natuurlijk ook nog een mannetje die er iets over te vertellen heeft dus ik bespreek het nog even met hem en dan hoor je nog van me. Ik denk dat de afstand niet zo'n probleem moet zijn. Wij wonen in katwijk(zuid holland) maar mijn man is gek op autorijden dus hebben we meteen weer een mooi doel om naartoe te rijden. Weet alleen niet of dit te ver zou zijn voor het parkietje in de auto??? Wanneer mogen de parkietjes ongeveer weg dan? Nou je hoort het nog wel van me.

Groetjes Loes

loesje

Hoi Annika,

Ik heb je gisteren even een PB gestuurd, maar ik weet niet of dit goed is gegaan. Ik kon nl nergens een bevestiging zien dat hij verstuurd was (en tja ik ben toch blond, he) Voor de zekerheid zet ik het hier ook nog maar even neer. Mijn man heb ik dus kunnen overtuigen, alleen maar door de foto's te laten zien, toen was hij verkocht. We willen alleen als jullie het goed vinden van te voren een keer komen kijken. Niet om de beslissing te nemen want die is wat ons betreft al gemaakt, maar omdat we het erg leuk vinden om ons nieuwe huisgenootje in spe al een keer in levende lijve te bewonderen te midden van zijn familie. Wanneer het voor ons uitkomt heb ik in het PB gezet, maar als die niet goed is aangekomen hoor ik het wel en laat ik het nog wel even weten. Ik hoor het wel.

Groetjes Loes