tweede parkietje, nu of een maandje wachten?

Gestart door Mars, november 22, 2006, 11:54:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Beste mensen,

Mijn kleine Jim vermaakt zich altijd uitstekend in zijn eentje, maar zit wel veel alleen thuis. Vanaf half december is mijn stage afgelopen en dan zal ik de komende tijd weer veel thuis zijn.

Nu wil ik wel graag een vriendje voor Jim uitzoeken. Omdat hij nogal dominant is, leek het mij en de dierenwinkel een goed idee als hij zijn vriendje zelf uitzoekt (hem een paar uurtjes bij de overige parkietjes laten en dan degene meenemen die hij het liefst vindt). De dierenwinkel geeft de parkietjes veel ruimte. Nadeel is dat ze ingekorte vleugels hebben. Voordeel: ze zitten niet in een klein kooitje, hebben speelgoed, trosgierst, knabbeltakken enz. en zijn al een beetje tam.

Dus Jim zoekt zijn eigen vriendje uit. Als ik hem dat nu laat doen, dan heb ik de komende weken maar weinig 'tam maak tijd'. Als ik de volgende maand een nieuw vriendje haal, heb ik meteen alle tijd om hem tam te maken. Het dilemma is dus: nu halen of wachten.

Dus graag jullie mening. Heowel ik het antwoord eigenlijk wel weet: Gewoon nu een vogeltje halen!?!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Danielle

Ik zou als jou was wachten. Dan heb je er denk ik zelf ook het meest plezier van. Dan ben je lekker veel thuis en kun je alle tijd steken in je nieuwe parkietje.
Ik zelf heb dat ook gedaan bij het aanschaffen van Sammie. Ik had ten eerste gewacht tot ik verhuist was en dus meer plek had en ten tweede had ik gewacht tot het begin
van mijn vakantie. Het is wel lastig om te wachten, want zo'n nieuwe parkiet is natuurlijk super leuk.
Maar ja, dit is in ieder geval mijn mening...

Vraagje: als je Jim zelf een parkietje laat uitzoeken, is het dan niet zo dat er fikse ruzies ontstaan, omdat Jim er dan als enige vreemde bij komt?

Mars

Hoi Danielle,
Nee, hij (zij) heeft laatst even vijf minuten bij de overige parkietjes 'gespeeld'.
De eigenaresse van de dierenwinkel had hem boven op de kooi gezet en na een paar minuten klauterde hij naar beneden/binnen en ging daar kennis maken. Het leek wel of hij overwicht had: hij bepaalde wie er wel en wie er niet in de buurt mocht komen, haalde uit naar de parkietjes die hij niet mocht en ging op verkenning bij degenen die hij wel interessant vond.

Maar uiteraard blijf ik er bij...

Mijn overweging is eigenlijk ook wel een beetje: er komen op dit moment eigenlijk geen jonge parkietjes meer bij d(i)e dierenwinkel, omdat ze eerst deze willen verkopen. Dus waarschijnlijk wordt het dan 1 van de parkietjes die er nu al zijn. En als het parkietje dan in de dierenwinkel niet tam zit te zijn, of bij mij... Dat maakt in het tam-worden-proces niet zo heel veel meer uit, toch?

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..