2 parkietjes erbij.

Gestart door roha, november 14, 2006, 22:51:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Hallo,

Vandaag hebben wij besloten om er toch maar weer 2 parkietjes bij te nemen. We hebben er nu vier, maar afgelopen half jaar zijn er 2 overleden  :(
Dexter en Sam (popje) zijn een stelletje. Arie (popje) en Moos hebben een knipperlichtrelatie. Moos is dan ook een hele drukke Engelse Parkiet en probeert met iedereen aan te pappen, maar van Arie krijgt hij de kriebels en andersom. Dat is tijdens de aan-periode. Bij de uit-periode snauwt Arie naar Moos of rent steeds weg. Arie is eigenlijk ook een heel rustig en verlegen parkietje met heel veel lol om de dingen die om haar heen gebeuren. Daarom denken wij dat ze toch niet echt de ware voor elkaar zijn. Dus willen we nog een engelse parkiet erbij voor Moos en voor Arie een ander grasparkietje/regenboogje.
Maar dat doen we denk ik pas in het voorjaar.
We zien wel, maar toch leuk weer 6 parkieten!!

Roha

Scotty - Keecko

Heej

Wat leuk zeg, 2 nieuwe vriendjes erbij! De knipperlichtrelatie herken ik wel een beetje, zo lijkt het ook bij Scotty en Keecko te gaan, maar het zou ook 'opbouwende relatie' zijn ??? In ieder geval zonet zaten ze nog te kroelen :-X

Als de relatie niet optimaal is tussen Moos en Arie, had ik precies hetzelfde gedaan, hoor! Enne.. hoe meer beestjes des te gezelliger het is!

Ben benieuwd wat voor kleurtjes de parkietjes krijgen!

Groetjes Ilse

dirgnietje

Hoi Roha,

Toevallig, wij hebben deze week ook besloten om er twee parkietjes bij te nemen. Hebben er nu ook vier. Eerst zaten ze 2 aan 2 in een kooi, hebben nu sinds vorige week een binnenvoliere staan en ze met z'n 4en bij elkaar zitten. Ze vinden dit geweldig. Ik vind de voliere zo leeg met vier parkietjes. Gaat met elkaar van begin af aan heel goed. Krijgen twee broertjes/zusjes, die van dezelfde ouders zijn als Koko, een van de andere dus. Vrijdag gaan we ze halen! Waarom wacht je tot het voorjaar? Omdat er dan meer aanbod is of omdat je ze buiten wilt houden?

Groetjes Ingrid

roha

Hoi,

Nou, nu je erover begint. Mijn vriend had het er net weer over en het maakt hem helemaal niet uit of er volgende week of in het voorjaar nieuwe bijkomen.
Eigenlijk hebben jullie best gelijk, maar ik zat ermee dat we in februari nog op vakantie gaan, maar dat duurt nog wel even.
Dus wie weet. Wij kunnen ze niet uit hetzelfde nest halen, want we willen een Engelse en een grasje/regenboogje.
We zien wel! Maar het is reuze gezellig 6 van die druktemakers in huis.

Groetjes Hanneke

Josephine

hoi Roha,
Wat leuk dat je 2 parkietjes erbij hebt! Veel plezier ermee...

Groetjes Josephine

Hetty

Wat leuk 2 parkietjes erbij! Zo'n engelse grasparkiet lijkt mij ook leuk! Zou ik ook nog wel een keer willen!